• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032617371
  • خبرنگار : 50180

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش کرمانشاه:

برنامه‌های اوقات فراغت متناسب با سن دانش‌آموزان باشد

برنامه‌های اوقات فراغت متناسب با سن دانش‌آموزان باشد

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به خانواده‌ها توصیه کرد، برنامه‌های اوقات‌فراغت کودکان خود را متناسب با سن او در نظر بگیرند.

 فردین منصوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان می‌تواند انگیزه آنها را برای یادگیری و کسب توانمندی‌های بیشتر بالا ببرد، گفت: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نمی‌گذارد تابستان دانش‌آموزان به بطالت بگذرد.

منصوری با بیان اینکه بهترین برنامه‌هایی که می‌توان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفت برنامه‌هایی است که منجر به رشد دانش‌آموزان در ابعاد مختلف جسمی، عقلی، عاطفی، اخلاقی (دینی و مذهبی) و اجتماعی شود، افزود: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت باید بگونه‌ای باشند که زمینه ساز شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان جهت قرار گرفتن در مسیر شکوفایی شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، گفت: این برنامه‌ها باید متناسب با رده سنی دانش‌آموز باشد. دانش‌آموزان به دو دسته کودکان و نوجوانان تقسیم‌بندی می‌شوند که قاعدتا برنامه‌ها و کلاس‌هایی که برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی جذابیت دارد، برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم که در سنین نوجوانی هستند، هیچ جذابیتی ندارد.

منصوری اضافه کرد: برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی جذابیت بیشتری دارد که همراه با بازی باشند، لذا در تدوین برنامه‌های اوقات فراغتی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید برنامه‌هایی که همراه با بازی و ورزش هستند، در اولویت باشند.

منصوری تصریح کرد: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان در عین حال که باید با تحرک و بازی همراه باشد، باید به یادگیری بیشتر آنها هم منجر شود.

منصوری ادامه داد: فعالیت‌های هنری و مذهبی هم می‌توانند گزینه‌های خوبی در تدوین برنامه‌های اوقات‌فراغتی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باشند.

وی با بیان اینکه مباحث درسی هم می‌تواند با ملاحظاتی در برنامه‌های اوقات‌فراغتی دانش‌آموزان در فصل تابستان گنجانده شود، تاکید کرد: خانواده‌ها باید دقت داشته باشند بگونه‌ای برنامه‌ریزی نکنند که دانش‌آموز در فصل تابستان همچون دیگر ایام سال تحصیلی از صبح تا ظهر سرکلاس باشد، چون گنجاندن کلاس‌های درسی فشرده و زیاد در برنامه اوقات‌فراغتی می‌تواند دانش‌آموزان را خسته کند.

منصوری همچنین با بیان اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت باید بر مبنای علاقه دانش‌آموزان تدوین شود، گفت: علاقه همراه با شناخت مد نظر است، به این معنا که دانش‌آموزان باید در وهله اول در مورد ویژگی‌ها و جزئیات یک برنامه اطلاع داشته باشند تا بتوانند نظر درستی در مورد علاقه داشتن یا نداشتن به آن برنامه خاص بدهند.

وی افزود: تاکید می‌شود خانواده‌ها به هیچ‌عنوان فرزند خود را مجبور به حضور در کلاس‌هایی که علاقه‌ای به حضور در آن کلاس‌ها ندارد نکنند و اگر هم تمایل به حضور یا عدم حضور فرزندشان در یک کلاس خاص دارند، سعی کنند با دلیل و مدرک او را قانع کنند.

منصوری با بیان اینکه برنامه‌های غنی سازی اوقات‌فراغت باید منجر به ایجاد روحیه شادی و نشاط در دانش‌آموزان در فصل تابستان شود، تاکید کرد: انتخاب برنامه‌های گروهی باید در اولویت برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد، چون تعامل دانش‌آموزان با گروه همسالان می‌تواند کارکردهای مثبت تربیتی به همراه داشته باشد و زمینه‌ رشد همه جانبه دانش‌آموزان را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha