• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032617536
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد

آماده‌باش ۴۴ اکیپ برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در عید قربان

آماده‌باش ۴۴ اکیپ برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در عید قربان

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از آماده‌باش ۴۴ اکیپ برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به مردم استان در عید قربان خبر داد.

دکتر حسین حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۵ اکیپ ثابت و ۲۹  اکیپ‌ سیار دامپزشکی، از عصر فردا (۲۷ خرداد) در سراسر استان فعال خواهند شد و خدمات رسانی خود را تا ساعت ۱۴ روز عید قربان(۲۸ خرداد) ادامه خواهند داد.

حیدری ادامه داد: از این تعداد ۱۰ اکیپ دامپزشکی در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها به مردم استان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اکیپ‌های دامپزشکی در دو بخش نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: بیش از ۸۰ دامپزشک و روحانی برای نظارت بر عرضه و کشتار دام قربانی در استان پای کار هستند.

حیدری با بیان اینکه تمامی خدمات اکیپ‌های دامپزشکی به مناسبت عید قربان رایگان خواهد بود، افزود: همشهریان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۵۱۲ از خدمات رایگان این اکیپ‌ها برای معاینه رایگان دام قربانی برخوردار شوند.

حیدری در ادامه با بیان اینکه کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها نیز برای مردم استان رایگان خواهد بود، تاکید کرد:  توصیه می شود خانواده‌ها به منظور رعایت نکات بهداشتی، ذبح دام قربانی را صرفا در کشتارگاه‌ها انجام دهند.

وی همچنین از شهروندان خواست دام را از میادین دام یا جایگاه‌های موقت تعیین شده که مورد تایید دامپزشکی هست، تهیه کرده و از خرید دام بیمار، تب دار یا آلوده به کنه خودداری کنند.

وی تاکید کرد: از خانواده‌ها انتظار داریم جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که یکی از خطرناک‌ترین آنها «تب خونریزی‌دهنده‌ کریمه کنگو» است، در صورت ذبح دام قربانی در منزل، حتما از پوشش‌های حفاظتی شامل ماسک، دستکش، عینک و لباس کار به هنگام ذبح قربانی و قطعه بندی گوشت استفاده کرده و پس از ذبح دام حتما گوشت و آلایش خوراکی، دل و جگر و... را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

حیدری اضافه کرد: به جد از خانواده‌ها می‌خواهیم از مصرف گوشت و جگر نیم پخته دام قربانی صرف نظر کنند و حتما به طور کامل گوشت دام قربانی را بپزند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha