• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401042919920
  • خبرنگار : 50310

استاندار مطرح کرد:

بالندگی منابع لرستان با پشتوانه سرمایه انسانی

بالندگی منابع لرستان با پشتوانه سرمایه انسانی

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: استان ذخایر خدادادی و مادی زیادی دارد که به پشتوانه منابع و سرمایه‌های انسانی به فعلیت رسیده و بارور می‌شوند.

فرهاد زیویار، امروز چهارشنبه، ۲۹ تیرماه، در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: لرستان ذخایر خدادادی و مادی زیادی دارد که به پشتوانه منابع و سرمایه‌های انسانی که شما حاضران بخشی از آن هستید، به فعلیت رسیده و بارور می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که تمام این منابع به پشتوانه سرمایه انسانی بالنده می‌شوند، ما در بخش‌های زیادی در استان حرف برای گفتن داریم، ادامه داد: در صنعت دارو لرستان جزو قطب‌های درمانگر در کشور است و می‌تواند باشد، چهار کارخانه اکسیر، زاگرس فارمد پارس و بای افلاک انسانی و دامی، واحدهای دانش‌بنیانی هستند که در حوزه صنعت دارو و داروهای گیاهی استارت زدند و کارشان را آغاز کردند.

زیویار عنوان کرد: صنعت نساجی ما حرف برای گفتن دارد، پکیج و بسته صنعت نساجی بروجرد با این بخش از صنعت در کشور رقابت می‌کند، در بخش سیمان، گچ، آهک مصرفی، شیشه، سیم لاکی و ... در لرستان حرف برای گفتن دارد.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که ما در معادن سنگ نمای ساختمان، لبنی و آشامیدنی و... حرف برای گفتن داریم، تصریح کرد: لرستان از حیث صنایع لبنی جز چهار استان اول است و از نظر روان آب‌ها و چشمه‌سارها و منابع آبی نیز جز پنج استان اول است، علی‌الرغم این همه ذخیره آبی اما یک چهارم زمین‌های کشاورزی ما آبی است و الان در بخشی از استان در تأمین آب آشامیدنی دچار مشکل هستیم که لازم است مورد حمایت قرار بگیرد که بخشی از طرف دولت و بخشی نیز از طرف بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اگر دولت فضا را امن کند حتماً بخش خصوصی نیز پیش قدم خواهد شد.

وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در مکلف کردن هلدینگ‌های اصلی وزارتخانه به حضور در لرستان، اختصاص منابع لازم به صنعت استان و ... به ما کمک کند.

زیویار افزود: ذخایر نفتی استان ما کم نیستند که می‌شود در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری کرد، در بحث کوریدور نفت و گاز و تخصیص سهمیه‌های نفت و گاز برای توسعه صنعت در این استان کمک کند.

این مسئول عنوان کرد: لرستان از حیث داشتن مناطق صنعتی مکان‌هایی ارد که به کمک نیاز دارند، برخی از شهرک‌های صنعتی در جاهایی قرار دارند که می‌توانند بحران‌زا باشند، ضمن اینکه راه‌های ریلی و هوایی نیز باید در نظر گرفته شوند، فرودگاه خرم‌آباد جز اولین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید.

وی با بیان این‌که منابع بانکی ارزان برای ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها لازم است، اظهار کرد: در بحث اشتغال در پایان اردیبهشت ماه با تزریق اعتبارات سفر رئیس جمهور و دولت سیزدهم از آذرماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ با همکاری تمامی اقشار ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر به تعداد بیمه شدگان ما اضافه شده است.

زیویار خطاب به حاضران در همایش گفت: از نظر رزم کار، فعالیت‌های شما با فعالیت‌های انجام شده در دفاع مقدس قابل مقایسه است که با فعال نگه‌داشتن صنعت، بازارسازی و نوآوری از این وضعیت سخت عبور کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha