• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403032617539
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

جراحی ۹۰ بیمار شکاف لب در لرستان

جراحی ۹۰ بیمار شکاف لب در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در اولین روز شروع اعمال جراحی در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد۹۰ مورد جراحی انجام شده که سه نفر از بیماران مربوط به کشور عراق بودند.

بهرام دلفان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد میزبان ۶۰ پزشک حاذق جراحی پلاستیک هستیم که کار جراحی شکاف لب و کام را برای بیماران متقاضی انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۲۰۰ بیمار شکاف لب از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان برای انجام این عمل جراحی متقاضی بودند که در نهایت پس از غربالگری ۳۰۰ نفر آنها تحت عمل جراحی توسط تیم پزشکی موسسه خیریه مرهم و کادر درمانی استان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین ۳۱۵ نفر جهت اعمال جراحی جمجمه، فک و صورت و انجام کارهای درمانی به بیمارستان پانزده خرداد تهران اعزام خواهند شد.

دلفان تصریح کرد: گروه مرهم شامل ۶۰ نفر هستند که ۲۰ نفر آنها پزشک و مابقی جراح و متخصص بیهوشی هستند و سایر کادر درمان هستند.

وی با بیان اینکه همچنین سایر کادر درمان نیز طب فیزیکی، توانبخشی، روانشناسی، مددکاری و اتاق عمل را انجام می‌دهند، گفت: این سی و سومین رویدادی است که موسسه خیرین مرهم در حال انجام آن هستند؛ همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۲۰ نفر از پرسنل خود را طی سه شیفت کاری در ۱۰ اتاق عمل جهت انجام جراحی رایگان  و مشارکت فعال در اختیار این تیم قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: کوچکترین بیمار پذیرش شده سه ماهه بوده و بزرگترین بیمار با ۷۸ سال سن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

دلفان با بیان اینکه در اولین روز شروع اعمال جراحی ۹۰ مورد جراحی انجام که در طول فعالیت این گروه پزشکی رکود محسوب می‌شود، یادآور شد: در میان بیماران سه بیمار از کشور عراق پذیرش و تحت عمل جراحی  قرار گرفتند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha