• یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401071004702
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو شورای شهر اصفهان:

شهرداری اصفهان همت ارائه یک گزارش درست و جامع از درآمدها را ندارد

شهرداری اصفهان همت ارائه یک گزارش درست و جامع از درآمدها را ندارد

ایسنا/اصفهان عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه کندی سرعت تصمیم‌گیری‌ها در ستاد اصلی شهرداری محسوس است، گفت: بدتر از آن سرعت انتقال تصمیمات و سیاست‌ها به بدنه صف و شهرداری‌های مناطق و سازمان‌هاست که دلیل آن بیشتر به روحیات کاملاً غیراجرایی برخی مدیران اصلی ستاد برمی‌گردد.

احمدرضا مصور در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: ما در شورای اسلامی شهر اصفهان وظایفی داریم که پرداختن درست به آن‌ها قطعاً رضایت مردم و بالاتر از آن رضایت خالق را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه قبلاً تذکرات مکرر به‌صورت شفاهی، حضوری و غیرحضوری عنوان شده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد شهرداری ارزشی برای تذکرات و بالاتر از آن سیاست‌گذاری‌های شورا قائل نیست، یا قادر به درک اهمیت آن نیست یا توان پاسخ‌گویی را ندارد. بنابراین تذکر کتبی خود را فقط در یک مورد اعلام و خواستار حضور شهردار در صحن علنی شورا برای پاسخگویی هستم.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در جلسه علنی دو هفته قبل تذکر شفاهی دادم و متعاقب آن پیگیری اینجانب و رئیس شورا در پاسخ به نامه ۴ خرداد ۱۴۰۱ مربوط به وضعیت و اشکالات موجود در شهرک شهید کشوری، مع الاسف تا این تاریخ پاسخ مکفی داده نشده است.

این عضو شورای شهر اصفهان گفت: از آنجا که در دو جلسه قبل تذکر شفاهی داده شده و اعتنایی صورت نگرفته و تنها دیروز در یک نامه مربوط به مدیر درآمد شهرداری که از طریق دفتر شهردار در سیستم اتوماسیون بدون هیچ توضیح دیگری ارجاع شده، پاسخ تذکر اینجانب بوده است.

وی افزود: مطابق با مواد ۸۰، ۸۱ و ۸۳ قانون تشکیلات شورای اسلامی شهر، نسبت به این موضوع اعلام تذکر کتبی کرده و خواهشمندم شهردار ضمن حضور در جلسه علنی، نسبت به سؤالات پاسخگو باشد.

مصور با طرح این سؤال که ضوابط ارتفاعی تا ۲۰ طبقه به تصویب چه مرجعی رسیده است؟ افزود: از دو میلیون مترمربع تراکم رایگان که در توافقی به شرکت مسئول ساخت‌وساز این شهرک اعطا شده تاکنون چقدر اعطا شده و چقدر باقی مانده است. از ساختمان‌های ایجاد شده در شهرک چند ساختمان بدون پروانه ساخته شده و مستند قانونی عدم جلوگیری از آن چیست؟ از ساختمان‌های ایجاد شده در شهرک چند ساختمان پایان ساخت دریافت کردند؟

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برقراری زیرساخت‌های شهرک بر عهده چه مرجعی است و چرا تاکنون تأمین نشده و چرا پیگیری نشده، اگر شده مستندات آن کجاست؟ در محاسبات مربوط به چند پرونده خاص بر اساس چه کاربری‌هایی محاسبات صورت گرفته و آیا قوانین رعایت شده است؟ گزارش کامل از پرونده‌های مربوط به آقای «د. ش» چرا ارائه نمی‌شود و وضعیت فعلی این پرونده چیست؟

وی با بیان اینکه پیوست این مواد ارائه شده است، گفت: ظاهراً شهرداری بیشتر به درون خود پاسخ‌گو بوده تا به شورای شهر.

مصور با بیان اینکه امروز عدم کفایت کاری برخی مدیران شهرداری پس از حدود یک سال روشن شده، تأکید کرد: حفظ این مدیران فقط به رکود کار و عمران، وضعیت مردم و ارباب رجوع می‌انجامد.

وی افزود: اینکه ارزیابی از کار این مدیران وجود دارد یا نه را نمی‌دانم، اما خیرخواهانه توصیه می‌کنم که شهردار اصفهان قبل از اینکه دیر شود و آثار آن آشکار نشود نسبت به تغییر کسانی که کوچک‌ترین انگیزه‌ای برای خدمت نداشته و گاهی به سمت کارشکنی میل می‌کنند اقدام کند، اگرچه خیلی امیدوار نیستم.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای شهر اصفهان اضافه کرد: شهردار اصفهان باید گزارشی از فرآیند غیر صدوری کردن پروانه ارائه دهد، زیرا گزارش‌های مطلوبی از این روند به گوش نمی‌رسد.

وی از شهردار اصفهان گفت: آمار این پروانه‌ها و نه صرفاً یک برگه که تعیین می‌کند مردم پول داده‌اند، چه تعداد است؟ اشکالات فراوانی که به ما رسیده و به نظر نمی‌رسد وضعیت مطلوبی داشته باشد، اما ظاهراً دوستان به نمایش علاقه دارند تا اینکه واقعاً به رفع اشکالات بپردازند.

مصور با اشاره به اینکه خزانه‌دار وظیفه دارد گزارشی را به‌صورت نوبه‌ای به شورا ارائه کند، تصریح کرد: شهرداری همت آن را ندارد که یک گزارش درست، جامع و واحد از درآمدها ارائه کند که به نظر می‌رسد ناشی از عدم کنترل واحد بر اعداد درآمد است، تا لااقل بتوان فهمید کدام منطقه با ضرب‌وزور و ثبت درآمدهای غیر نقدی و گاهی واهی رتبه درآمدی خود را بالا نشان داده و کدام منطقه وضعیت بدتری دارد. البته مشکل گزارش‌ دهی فقط در این مورد وجود ندارد و موارد دیگری هم هست.

وی با بیان اینکه کندی سرعت تصمیم‌گیری‌ها در ستاد اصلی شهرداری محسوس است، گفت: بدتر از آن سرعت انتقال تصمیمات و سیاست‌ها به بدنه صف و شهرداری‌های مناطق و سازمان‌هاست که دلیل آن بیشتر به روحیات کاملاً غیراجرایی برخی مدیران اصلی ستاد برمی‌گردد و باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای شهر اصفهان تصریح کرد: از طرف دیگر این قاعده که بروکرات‌ها دموکرات‌ها را اداره خواهند کرد خطری بر سر راه تحول، روش‌ها و اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه تداخل تصمیم‌گیری‌ها با برقراری میزهای مختلف بیشتر شده است، گفت: میز فرهنگ، هوشمندسازی و ... که به دلیل نقطه ثقل حضور شهردار در این میزها عملاً بر فرآیند تصمیم‌گیری‌ها در شهرداری سایه انداخته و باید یکی از این دو را حذف کرد، ضمن اینکه بهتر است به روندهای مطمئن و کارشناسی پایبند بوده و باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha