• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401071708196
  • خبرنگار : 50037

شناسایی بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اسدآباد

شناسایی بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان اسدآبادی به علت مشکلات اجتماعی و اقتصادی از تحصیل بازمانده‌اند.

سجاد محمدی‌شمیم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تلاش مجموعه آموزش و پرورش شهرستان این است که بتواند شرایط تحصیل را برای این دانش آموزان با پیگیری لازم فراهم کند.

وی درباره وضعیت تحصیل در مدارس اسدآباد بیان کرد: متأسفانه به علت کمبود فضای آموزشی، اکثر مدارس شهر به صورت دو شیفت دایر است اما خوشبختانه در سطح روستاها کمبود فضای آموزشی نداریم و دانش آموزان جامعه روستایی تنها در شیفت صبح، مشغول فعالیت آموزشی هستند.

محمدی‌شمیم  در ادامه از برگزاری جشن ستارگان خبر داد و یادآور شد: امسال بعد از یک وقفه چند ساله جشن ستارگان به منظور تجلیل از دانش آموزان برتر در رشته های مختلف علمی، هنری و ورزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش و خانواده ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در سال تحصیلی جدید با کمبود معلم مواجه نیستیم چراکه از معلمانی که در شرف بازنشستگی بودند، درخواست کردیم امسال هم به منظور رفع این مهم آموزش و پرورش اسدآباد را یاری کنند.

محمدی‌شمیم با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۲۰ هزار دانش آموز در ۲۱۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند که  ۱۳۰۰ معلم  کار آموزش آنها را به عهده دارند، افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۰۰۰ نفر کلاس اولی به سیستم آموزشی شهرستان اضافه شده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در رابطه با طرح رتبه بندی معلمان یادآور شد: خوشبختانه مدارک ۹۹ درصد فرهنگیان اسدآباد بارگذاری شده است که در صورت اجرایی شدن این طرح معلمان از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

تحول در ورزش مدارس یکی دیگر از موضوعاتی بود که محمدی‌شمیم به آن اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته درنظر داریم در روزهای پنجشنبه و جمعه اماکن ورزشی متعلق به این اداره به منظور استفاده رایگان در اختیار والدین و دانش آموزان ورزش دوست قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: به منظور رشد علمی و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان در مناطق محروم ۴۸ نفر از معلمان این شهرستان در قالب گروه جهادی شهدای فرهنگی مشغول فعالیت هستند که در نوع خود یکی از فعال‌ترین گروه های جهادی استان همدان محسوب می شود.

وی در در زمینه تحصیل دانش آموزان در دوران پسا کرونا بیان کرد: جدا بودن دانش آموز از فضای درس و مدرسه باعث شده است که ضعف و تنبلی در تحصیل بیشتر آنها مشهود شود که به همین منظور آموزش و پرورش اسدآباد از همکاران فرهنگی خواسته به منظور جبران اُفت تحصیلی طرح های خودر را در این رابطه ارائه دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: به دانش آموزان اسدآبادی که در کنکور سراسری رتبه زیر ۵۰۰ را کسب کنند، به رسم یاد بود پاداش نقدی تا سقف یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha