• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401081712061
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون استانداری خبر داد

آغاز بکار تیم کارشناسی برای شناسایی ساختمان‌های خطرآفرین در کرمانشاه 

آغاز بکار تیم کارشناسی برای شناسایی ساختمان‌های خطرآفرین در کرمانشاه 

ایسنا/کرمانشاه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از آغاز بکار یک تیم کارشناسی از ابتدای هفته آینده برای شناسایی میدانی ساختمان‌های بلندمرتبه خطرآفرین در مرکز استان در راستای دستور رئیس جمهور و استاندار کرمانشاه خبر داد.

منوچهر فخری در نشست کارگروه پایش ایمنی ساختمان های بلندمرتبه که با حضور مدیران عضو برگزار شد، گفت: حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران و متروپل در آبادان یک هشدار بسیار جدی در زمینه شناسایی و تعیین تکلیف ساختمان های غیرایمن بود.

وی افزود: پس از حادثه فروریختن ساختمان متروپل، رئیس جمهور و استاندار کرمانشاه در قالب یک دستور خواهان شناسایی ساختمان های خطرآفرین و ایمن سازی آن ها به منظور پیشگیری از وقوع فاجعه های مشابه شدند.

 فخری تاکید کرد: هر ساختمان یک عمر مفید دارد و باید پس از مدتی برای حفاظت از جان مردم، مقاوم سازی و ایمن سازی شود و یا در صورت لزوم تخریب گردد.

وی ادامه داد: موضوع شناسایی و ایمن سازی ساختمان های بلندمرتبه و خطرآفرین و نظارت بیشتر بر ساخت و سازها از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است که با جدیت آن را دنبال می کند.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر ضرورت مسئولیت پذیری و دغدغه‌مندی مدیران در برابر حفاظت از جان و مال مردم گفت: زمانی که پلاسکو اتفاق افتاد تب زیادی در زمینه ضرورت ایمن سازی بناهای خطرآفرین و غیر استاندارد به راه افتاد، ولی خیلی زود فروکش کرد. 

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در نشست‌های این کارگروه عنوان کرد: راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان‌ باید در حوزه ایمن سازی ساختمان های پرخطر، پیشگام باشند، ولی متاسفانه برخی مدیران بعضا در جلسات مربوطه حضور فعالی ندارند.

وی تاکید کرد: راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی دیگر دستگاه ها، ساختمان های مناطق مختلف شهر کرمانشاه را به لحاظ ایمنی در برابر زلزله، آتش سوزی و فرونشست بررسی کنند.

 فخری اظهار کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط باید تا سه روز آینده کارشناس های بازدید میدانی را به دبیرخانه کمیته ارسال کرده تا از هفته آینده کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha