• سه‌شنبه / ۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100603229
  • خبرنگار : 50377

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

آموزش و پرورش نقطه شروع اقدامات اصولی در حوزه فرهنگ و اقتصاد

آموزش و پرورش نقطه شروع اقدامات اصولی در حوزه فرهنگ و اقتصاد

ایسنا/مازندران وزیر آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش ظرفِ فرهنگ‌سازی است و اگر در اقتصاد، فرهنگ و هر موضوع دیگری بخواهیم موفق شویم و اقدامی انجام دهیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، به ظرفیت بالای نیروی انسانی مازندران اشاره کرد و گفت: ما بر اساس باوری که داشتیم یکی از بنگاه‌های مهم مالی آموزش و پرورش کشور یعنی صندوق ذخیره را به فرزندان مازندران سپردیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ مبنی بر جنبش نرم‌افزاری، اظهار کرد: امروز اگر می‌بینیم در تولید علم صاحب رتبه هستیم و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری ظهور کردند، نتیجه توجه ویژه آموزش و پرورش به این موضوع بود چون ما باور داریم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، دستور است.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم ضمن انتقاد از برخی نگرش‌ها گفت: برنامه‌های ما معمولاً مبتنی بر اقتصاد است درحالی که اگر مبتنی بر فرهنگ باشد حتماً بیشتر نتیجه خواهیم گرفت و اگر به قانون بودجه توجه کنیم؛ شاهدیم که غالب برنامه‌ها، اقتصاد محوراست.

نوری احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم را یکی از قطعات مهم سند تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: تربیت معلم سال‌ها مغفول مانده بود و امروز در صدر برنامه‌های ما قرار دارد، البته لازم است تاکید کنم نتیجه این اقدامات، فوری نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: نظام آموزش و پرورش نیاز به کار فراوانی دارد و مقاومت‌های بسیاری هم برای برخی کارهایی که باید انجام شود، صورت می‌گیرد ازجمله در تعیین رشته گویا که در کشور یک رشته تحصیلی وجود دارد و همه می‌خواهند به این سمت بروند تا به یک شغل برسند و این موارد باید اصلاح شود.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

این مسئول با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با دستگاه تعلیم و تربیت کشور، گفت: در اجرای طرح رتبه‌بندی مجلس نهایت همکاری را با ما داشت و اعتراف می‌کنیم نقص دارد اما خوشحال هستیم که در مسیر اجرا قرار گرفت و هر جا که می‌روم بسیاری اظهار رضایت می‌کنند و این موجب افتخار ماست.

وی همچنین تاکید کرد: آموزش و پرورش ظرفِ فرهنگ‌سازی است و اگر در اقتصاد و فرهنگ و هر موضوع دیگری بخواهیم موفق شویم و اقدامی انجام دهیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha