• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032617836
  • خبرنگار : 50618

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران:

مجموع پسماند مازندران ظرفیت بازیافت دارد

مجموع پسماند مازندران ظرفیت بازیافت دارد

ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان این که مجموع پسماند استان ظرفیت بازیافت دارد، درباره آمار پسماند استان گفت: به تفکیک در بخش شهری و روستایی ۳۱۰۰، پزشکی ۱۰.۷، صنعتی و ویژه ۳۲.۷۲، کشاورزی ۲۲۶۹.۲۶ تن و در مجموع ۵ هزار و ۴۱۲ تن تولید روزانه پسماند استان برآورد شده‌است.

عطاالله کاویان امروز، ۲۶ خرداد در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان با اشاره به ۴ کمیته تخصصی و فنی مدیریت پسماند استان اظهار کرد: مدیریت پسماندهای عادی، شهری و روستایی، کشاورزی، صنعتی، عفونی و پزشکی توسط مجموعه ۴ کمیته تخصصی و فنی یادشده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند شهری و روستایی برعهده واحدهای مربوطه در استانداری است، افزود: مدیریت پسماند پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و پسماند کشاورزی توسط اداره‌کل جهاد کشاورزی و پسماند صنعتی برعهده اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و شهرک صنعتی مدیریت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های یادشده در سال ۱۴۰۱ با هدف بررسی و راه‌اندازی پروژه‌ها راه‌اندازی و نخبگان این حوزه جذب شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: در ۸ کارگروه ملی با موضوع حفاظت محیط‌زیست حضور داشتیم که برآیند آن منجر به اتخاذ برخی تصمیم‌های اثرگذار در حوزه حفاظت شد.

کاویان درباره روند اعطای تسهیلات صندوق ملی محیط‌زیست بیان کرد: این صندوق به‌عنوان یک خیریه از وجوهات دریافتی به افراد و شرکت‌های فعال در حوزه حفاظت وام کم‌بهره اعطا می‌کند که در استان به پروژه‌هایی مانند بازچرخانی آب، حفاظت و مسائلی از این دست تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با تاکید بر لزوم آگاهی‌رسانی عمومی در زمینه حفاظت محیط‌زیست گفت: اقدامات حقوقی ما از ۲۷ شکایت منتج به نتیجه به ۴۴ شکایت در سال ۱۴۰۲ رسید که حاصل مطالبه‌گری و آموزش عمومی بوده‌است.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۸۸۷ کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند در اداره‌کل و اداره‌های شهرستان‌ها برگزار شد.

کاویان درباره الزام تدوین نقشه راه جدید پهنه‌بندی‌های استان اظهار کرد: مدیریت پسماند در نقاطی غیر از مراکز کنونی تقاضای برخی فرمانداران است و باید در برخی مناطق، تغییراتی بر اساس شرایط جمعیتی و مسائل مربوط انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha