• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402012211110
  • خبرنگار : 50187

در شورای آموزش و پرورش عنوان شد

تاکید استاندار کرمان بر همکاری ادارات در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

تاکید استاندار کرمان بر همکاری ادارات در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: مداخله به هنگام و آموزش مشاوران و معلمان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان موثر است.

محمدمهدی فداکار امروز ۲۲ فروردین ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان مداخله به هنگام و آموزش مشاوران و معلمان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را موثر دانست.

وی در ادامه طرح رتبه‌بندی معلمان را اقدام بزرگ دولت سیزدهم در زمینه تکریم معلمان دانست و گفت: این طرح گام مهمی در بهبود وضعیت معیشتی معلمان به شمار می‌آید.

فداکار برای برنامه‌های هفته تکریم و بزرگداشت مقام معلم پیشنهاد داد تا دیدار با معلمان پیشکسوت و حضور مسئولان در مدارس زمان تحصیلشان صورت گیرد و برگزاری ویژه برنامه شهدای معلم و دیدار با خانواده آنها را مورد تاکید قرار داد.  

استاندار کرمان گفت: اعطای تسهیلات کم‌بهره به صورت نمادین برای معلمان نمونه و پیشکسوت در هفته بزرگداشت مقام معلم پیگیری می‌شود.

همچنین رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه بر تامین امنیت حوزه‌های امتحانی برای پیشگیری از هرگونه تنش در روند برگزاری امتحانات تاکید کرد.

وی عنوان کرد: برگزاری مطلوب آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم و متقاضیان سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در دستور کار است. ۴۰ درصد نمره در کنکور امسال تاثیر دارد که در سال‌های آینده به ۶۰ درصد می‌رسد، بنابراین بسیج منابع و امکانات استان و همکاری لازم در برقراری امنیت حوزه‌های امتحانی و پیشگیری از بروز تخلف ضرورت دارد.

رضایی افزود: ۱۱ روز امتحان نهایی در استان داریم که تامین اینترنت مطلوب، به کارگیری رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی امتحانات، رصد فضای مجازی برای عدم انتشار سئوالات و شایعه‌سازی، هماهنگی با پلیس راهور و تامین تجهیزات فیزیکی موردنیاز حوزه‌های اجرا لازم است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز درباره نقش هر یک از دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان گفت: همه نهادها و ارگان‌ها در کنار آموزش و پرورش نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha