• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402012714039
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

ماهیت کشاورزی سد یامچی عامل اصلی کیفیت پایین آب آشامیدنی در اردبیل است

ماهیت کشاورزی سد یامچی عامل اصلی کیفیت پایین آب آشامیدنی در اردبیل است

ایسنا/اردبیل معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: نبود استانداردهای لازم به جهت ماهیت کشاورزی سد یامچی عامل اصلی نارضایتی مردم از کیفیت پایین آب آشامیدنی در اردبیل است.

جبرائیل رمضانی، ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: عامل اصلی نارضایتی مردم از کیفیت پایین آب آشامیدنی نبود استانداردهای لازم به دلیل ماهیت کشاورزی سد یامچی به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب اردبیل است.

وی گفت: با بهره‌برداری از طرح برج آبگیر و ارتقای تصفیه‌خانه آب آشامیدنی اردبیل به سیستم نوین DAF کیفیت آب اردبیل تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

رمضانی از تامین اعتبار لازم برای تکمیل برج آبگیر سد یامچی اردبیل خبر داد و افزود: طرح برج آبگیر و ارتقای کیفیت آب اردبیل آذر ماه سال گذشته شروع و طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

وی ضمن اشاره به ارزش مالی این طرح که بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طرح برج آبگیر سد یامچی شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت افتتاح شود.

رمضانی اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی مطمئن و پایدار برای مراکز جمعیتی در استان اردبیل از جمله وظایف اصلی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است.

وی تصریح کرد: در این سد ضمن برنامه‌ریزی جهت انجام تعمیرات دوره‌ای و عملیات کنترل پایداری و ایمنی، تمهیدات لازم برای پایش کیفی مخزن نیز انجام می‌گیرد.

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه افزایش بی‌رویه مصرف آب، میزان حجم آورد حوضه آبریز و افزایش ذخایر آبی سد را برای روزهای آینده با چالش جدی روبرو کرده است، گفت: کشاورزان باید در رعایت الگوی کشت و شهروندان اردبیلی هم در مصرف بهینه آب جدی باشند.

رمضانی افزود: مصرف بی‌رویه و غیرعلمی از منابع آبی بویژه در بخش کشاورزی حجم زیادی از آب را هدر داده و از ذخایر آن می‌کاهد.

این مقام مسئول حوزه آب در استان بیان ‌کرد: با وجود خشکسالی چند سال اخیر و کاهش منابع، مصرف بی‌رویه آب در این استان همچنان وجود دارد و این موضوع نگران‌کننده است.

رمضانی ضمن درخواست از شهروندان اردبیلی نسبت به خودداری از مصرف بی‌رویه آب آشامیدنی تصریح کرد: شبکه آبیاری یامچی در شهرستان اردبیل و در محدوده حوضه آبریز رودخانه‌های بالیخلوچایی و قره‌سو قرار دارد و اراضی زیر پوشش شبکه آبیاری یامچی بیش از پنج هزار هکتار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha