• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402013016348
  • خبرنگار : 50182

میزان "سرب" تریاک‌های اکتشافی کرمانشاه 100 برابر حد مجاز است!

میزان "سرب" تریاک‌های اکتشافی کرمانشاه 100 برابر حد مجاز است!

ایسنا/کرمانشاه یک دکترای تخصصی شیمی تجزیه با اشاره به اندازه گیری میزان سرب در تریاک‌های اکتشافی در کرمانشاه گفت: متاسفانه میزان سرب در این مواد 100 برابر حد مجاز است.

دکتر نظیر فتاحی در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه روش های مختلفی برای اندازه گیری میزان آلاینده ها در محیط وجود دارد، گفت: یکی از مرسوم ترین این روش ها استفاده از حلال های آلی است که متاسفانه خود این حلال‌ها آلودگی های بسیاری برای محیط زیست به همراه داشته و عملا یک آلاینده محسوب می شوند.

وی افزود: درهمین راستا در سالهای اخیر در سطح جهان تحقیقات بسیاری صورت گرفته تا از حلال های دیگری در این زمینه استفاده شود و در استان نیز این موضوع را پیگیری کردیم.

فتاحی گفت: خوشبختانه با تحقیقات بسیار توانستیم به حلال های اتکتیک دست پیدا کرده و بتوانیم از آنها برای سنجش میزان آلاینده ها در محیط زیست استفاده کنیم.

وی افزود: این نوع حلال ها از مواد طبیعی به دست آمده و آلودگی برای محیط زیست ندارند.

فتاحی گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه در تحقیقات مختلف توانسته ایم از این حلال ها استفاده کنیم و با استفاده از آنها می توان آلاینده های مختلف را در محیط زیست اندازه‌گیری کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بطور مثال با توجه به آمار بالای مسمومیت افراد معتاد در کرمانشاه، بررسی در زمینه اندازه گیری میزان "سرب" در کشفیات تریاک و شیره تریاک در استان صورت گرفت.

فتاحی گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شد میزان سرب در این مواد اکتشافی 100 برابر حد مجاز است.

این محقق گفت: متاسفانه خرده فروشان مواد مخدر، برای سنگین‌تر کردن وزن تریاک و شیره تریاک به آن سرب اضافه می کنند که در طولانی مدت بسیار خطرناک و سرطان زا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha