به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری در خصوص آخرین وضعیت زیرگذر پل گیشا گفت: زیرگذر گیشا طبق نقشه های تأییدشده ساخته نشده و اساســا زیرگذر باید حدود ۲۰۰ متر در قســمت غربی پیش میرفت و بعد بالا می آمــد که به خاطر جابه جا نکردن تأسیسات شهری زودتر بالا آمد و متأسفانه دسترسی این زیرگذر به محله کوی نصر امکان اجرا نداشت و حذف شد و حالا مدیریت شهری برای حل این مشکل یا باید برخی مغازه ها و املاک جداره زیرگذر را خریداری کند تا بتواند مشکل عدم دسترسی را حل کند و یا اینکه یک دسترسی با شرایط موجود با حداکثر فاصله دو متری با مغازه های جداره ایجاد کند که این نیاز به همکاری ساکنان آن محله دارد.️
وی تاکید کرد: این تنها مشکل زیرگذر گیشا نیست، بلکه در طراحی جدیدی که در دوره مدیریت شهری گذشته در مورد این زیرگذر انجام شده بود ستونهایی در جلوی تاسیسات شهری ایجاد کردند که این ستونها بعد از برش بخشی از آن در زیر خاک مدفون شده و برای حل مشکل دسترسی مجددا باید شــمعها یا ســتون های جدید ایجاد و تاسیسات شهری را جابه جا کرد.
آقامیری با بیان اینکه شهرداری حل مشکل زیرگذر را در دستور کار قرار داده اما اجــرای آن نیاز به همکاری مــردم محله و جابه جایی تاسیسـات دارد و همه جوانب آن باید اندیشــیده شود، یادآور شد: شهردار پیشین تهران قول داده که پل طبیعت ۲ یا پل سبز زندگی را ایجاد کند، اما کار مشاوره و طراحی این پل که به دانشگاه علم و صنعت سپرده شده، کامل نشده است و مشاور طرح باید نظر نهایی خود را در خصوص جزئیات احداث این پروژه اعلام کند اما دقت داشته باشید که پل طبیعت در مکانی ساخته شده که چشــم انداز اراضی عباس آباد دارد که جذابیت بصری زیادی دارد اما ساخت پل سبز زندگی که دقیقا محل تلاقی دو بزرگراه است چه جذابیت بصری خواهد داشت؟️
بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، وی ادامه داد: صرف سـاختن پل طبیعــت ۲ ملاک عمل نیســت، بلکه باید مطالعات فنی و بصری آن توســط مشاور کامل شــود؛ ضمناً در صورت تکمیل، اجرای آن به شرکت نوسازی عباس آباد از شرکتهای زیرمجموعه شهرداری سپرده شده که با تأیید مشاور طرح اجرای آن بلافاصله شروع خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات