• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402052516116
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اجرای رویداد «عصر ورزش» در محلات اصفهان

اجرای رویداد «عصر ورزش» در محلات اصفهان

ایسنا/اصفهان رویداد «عصر ورزش» با محوریت انجام فعالیت‌های سالم ورزشی و نشاط‌ آور ویژه شهروندان به‌صورت رایگان در مدارس اجرا می‌شود.

کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در افتتاحیه رویداد عصر ورزش، با بیان اینکه کودک به‌عنوان کم کم‌سن‌ترین قشر جامعه که باید باهم بودن و فعالیت گروهی را تجربه کنند، در این رویداد فرصت خوبی پیدا خواهند کرد تا به نشاط و سلامت بیشتر دست یابند، اظهار کرد: متاسفانه زندگی‌های آپارتمانی دارای فضای ورزشی و تحرک‌پذیر نیست چراکه بیشتر اوقات را در فضای مجازی سپری می‌کنیم؛ در نتیجه تحرک کم باعث به‌وجود آمدندن بیماری‌های گوناگون و همچنین زمینه‌ای برای افسردگی، خشونت، اعتیاد و بسیاری از عوارض دیگر خواهد شد که با انجام فعالیت‌های ورزشی این معضلات اجتماعی بسیار کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در یکی از بهینه‌ترین حالات به‌جای تأسیس ورزشگاه‌ها و احداث سالن‌های ورزشی مجزا، با رویداد عصر ورزش ضمن بازگشایی مدارس به‌عنوان یک مکان ارزشمند و فرهنگی، پاتوق امن و مثبت خوبی از ورزش و تفریح در دل محلات ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان و خانواده‌ آن‌ها از این فرصت در تابستان بهتر بهره‌مند شوند، افزود: اوایل تابستان تصمیم بر اجرایی نمودن این طرح گرفته شد و سرانجام با پیگیری و همکاری‌های انجام شده در ادامه تابستان میزبان خانواده‌ها در زمین ورزش مدارس هستیم و امیدواریم در این مدت به نحو احسن پیشروی کنیم.

آذر کیوان امیرپور،معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان نیز در مراسم افتتاحیه اولین رویداد ورزشی و تفریحی عصر ورزش گفت: رویداد عصر ورزش این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد که بتوانند فرزندان خود را از فضای تفریحی و ورزشی مدارس به‌صورت رایگان بهره‌مند سازند. باتوجه‌به توسعه شهرنشینی و زندگی آپارتمانی نیاز هست تا نگاه ویژه‌ای به توسعه فضاهای در دسترس خانواده‌ها داشته باشیم تا مردم بهتر از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شوند. رویداد عصر ورزش این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که به‌صورت رایگان در فصل تابستان با انجام یک فعالیت ورزشی مانند فوتبال از اوقات فراغت خود به‌خوبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این طرح از سوی شهرداری اصفهان و اداره آموزش‌وپرورش استان با نهایت قدرت در اصفهان شروع شده و مدارس آماده شده‌اند تا با حداکثر فضای ورزشی در هر محله شاهد انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی بین خانواده‌ها باشیم. برای حضور مردم و دانش‌آموزان در برنامه عصر ورزش، نیازمند تبلیغات گسترده‌ای هستیم تا خانواده‌ها را مطلع نماید که در این طرح مربیان ورزشی در مدارس حضور دارند و نظارت و راهنمایی لازم بر فعالیت آنان هست تا در بلندمدت شاهد پیشرفت آنان هم باشیم.

محمد امینی مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۱ اصفهان در مراسم افتتاحیه اولین رویداد ورزشی و تفریحی عصر ورزش، اظهار کرد: عصر ورزش، رویدادی‌ است که در قالب تفاهم‌نامه‌ بین آموزش پرورش استان و شهرداری اصفهان منعقد شده است تا اوقات فراغت دانش‌آموزان را در فضایی که متعلق به تعلیم‌وتربیت و پرورش است بدون ایجاد هزینه پر کند تا آنان بتوانند در مدارس به ورزش و تفریح بپردازند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد روحیه، نشاط و شادابی دانش‌آموزان و خانواده‌ آنان در فصل تابستان است که با همکاری و پشتیبانی شهرداری اصفهان و آموزش پرورش محقق شده است. برای این رویداد اعتبار مالی مشخصی در هر مدرسه در نظر گرفته شده که در راستای فعالیت‌های متناسب هر مکان اختصاص داده می‌شود. لازم به ذکر است بخشی از این هزینه‌ها مربوط به تجهیزات و حقوق عوامل اجرایی و همچنین نگهداری از مکان و سایر اقداماتی است که نیاز خواهد شد تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها به‌راحتی بتوانند در مدارس حضور پیدا کنند.

وی در خصوص مدارسی که میزبان این رویداد هستند، بیان کرد: در ناحیه ۱ آموزش‌وپرورش اصفهان تعداد ۲۰ مدرسه برای رویداد عصر ورزش در نظر گرفته شده، اما درکل شهر اصفهان و محله‌های مختلف، ۲۰۰ مدرسه عهده‌دار این طرح خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha