• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402060201085
  • خبرنگار : 71282

سهم بخش تعاون از ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن

سهم بخش تعاون از ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف‌گذاری ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را احداث ۴۰۰ هزار واحد توسط وزارت تعاون و اتاق تعاون طی چهار سال عنوان کرد و گفت: به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌ایم که ۱۳۰۰ واحد آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن توسط بخش تعاون اظهار کرد: طبق قانون تجارت و قانون تعاون، گروه‌هایی که مسکن می‌سازند باید مجوز خود را از بخش تعاون دریافت کنند. در یک مورد، بخش تعاون از طریق اقداماتی در حوزه بازنگری اساسنامه تعاونی‌های مسکن نیروهای مسلح انجام داد و شش ماه کار کارشناسی را به دنبال داشت به ۵۰۰ هزار نفر از اعضای نیروهای مسلح در قالب تعاونی‌های مسکن خدمات حقوقی ارائه کردیم.

وی افزود: همچنین با دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که بر اساس آن ۳۰۰ هزار نفر در قالب تعاونی‌های مسکن سازماندهی شدند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعهد تعاونی‌ها در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: سرجمع هدفگذاری ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است که ۲۰۰ هزار واحد را معاونت تعاون برای بخش کارگری تعهد کرده است و ۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز توسط اتاق تعاون ایران ساخته و تحویل خواهد شد.

مسکنی تصریح کرد: تاکنون ۶۲ هزار واحد از مجموع ۲۰۰ هزار واحد در مرحله شروع و شکل‌گیری قرار گرفته است که از این تعداد ۱۳۰۰ واحد قابلیت افتتاح دارند و بیش از دو ماه است که به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌ایم.

به گفته وی اولین و تنها گروهی که موفق به ساخت شده‌اند تعاونی‌ها بودند ولی به دلیل اینکه ۱۳۰۰ واحد مذکور مشکل تامین انرژی دارند باید موضوع آب و برق و گاز و زیرساخت‌های آنها حل شود که اگر این اتفاق بیفتد ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی وزارت تعاون محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha