• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402060603582
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

ضرورت سنجش صلاحیت مربیان پرورشی/ چالش‌های معاونت پرورشی در مدارس

ضرورت سنجش صلاحیت مربیان پرورشی/ چالش‌های معاونت پرورشی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر همراه کردن مربی با دانش آموز تاکید کرد و گفت: باید شبکه‌ای از مربیان و نیروهای امور تربیتی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده در مراسم افتتاحیه گردهمایی آموزشی توجیهی برنامه‌ها و فعالیت‌های سال تحصیلی جدید که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با تاکید بر اهمیت و ضرورت مساله امور تربیتی، اظهار کرد: اگر بچه‌ها حالشان خوب باشد متدین، باایمان و بدون استرس باشند یعنی عملکرد ما نتیجه داده است. همت ما این است یک مربی خوب در کنار تعدادی دانش آموز قرار بگیرد این موضوع اثر ویژه‌ای دارد.

وی افزود: همراه کردن یک مربی کنار دانش آموز فضایی را برای متربی ایجاد می‌کند که اثربخشی بالایی دارد. به دنبال این باشیم که تحول ایجاد کنیم این تحول باید با شرایط موجود ایجاد شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اظهار کرد: نیروهایی که به مدارس مراجعه می‌کنند، امسال ساماندهی می‌شوند تا پوشش خوبی از این بابت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بحث نیروی انسانی شبکه سازی باید صورت بگیرد تا شبکه‌ای از مربیان و نیروهای امور تربیتی داشته باشیم همچنین تربیت نیروها نیز در بحث نیروی انسانی مهم است.

باقرزاده تصریح کرد: سنجش صلاحیت مربی پرورشی، برگزاری دوره های مهارتی و تبادل تجارب از جمله مواردی است که باید برای آنان سازوکاری درنظر گرفت.

معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: باید به مربیان دانشگاه فرهنگیان توجه کرد، این افراد جوان و باانگیزه هستند باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به برنامه فراگیر پرورشی اظهار کرد: چالش‌های اصلی معاونت در مدارس، حجم بالای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، موازی کاری مجموعه‌ها، عدم تدارک فرصت لازم در برنامه درس ملی برای اجرای فعالیت‌ها، توجه به برخی ساحت‌های تربیتی و مغفول ماندن برخی دیگر، غفلت از عاملیت متربی، تصدی‌گری مربیان و معلمان در اجرای فعالیت‌ها، عدم امکان نظارت و سنجش اثربخشی فعالیت‌ها، کمبود منابع انسانی ماهر و توانمند، عدم امکان ارزیابی عملکرد پرورشی مدارس، بی‌اطلاعی دانش آموزان و خانواده‌ها و از کم و کیف برنامه‌ها و جذاب نبودن برنامه‌ها است.

باقرزاده ادامه داد: امسال در پرورشی ۵ هدف پایه‌ای داریم؛ هدف پایه خردورزی و خود مراقبتی که برای آن یک اقدام گفت و گو و پرسش و پاسخ را درنظر گرفتیم، هدف پایه ایمان با برنامه تمهید نماز جماعت در مدرسه، هدف پایه امید با اقدام هر دانش آموز حداقل دو روز اردو، هدف پایه هویت با اقدام هر دانش آموز عضو یک تشکل دانش آموزی، هدف پایه نشاط با اقدام هر دانش آموز حداقل یک مسابقه و جشنواره در این برنامه، مورد توجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha