• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060604086
  • خبرنگار : 50590

در پنجمین روز از هفته دولت رقم خورد

افتتاح ۷ پروژه ورزشی، بهداشت و کشاورزی در همدان

افتتاح ۷ پروژه ورزشی، بهداشت و کشاورزی در همدان

ایسنا/همدان در پنجمین روز از هفته دولت، هفت پروژه در حوزه ورزشی، بهداشت و سلامت، کشاورزی و گلخانه با حضور مسئولان در شهرستان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

مرکز خدمات جامع سلامت شهری نواب در منطقه منوچهری همدان با حضور نماینده مردم همدان در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، فرماندار همدان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان نخستین طرح افتتاح شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاحیه این‌ مرکز گفت: ساخت مرکز خدمات جامع ساخت نواب از سال ۹۶ با مساحت ۵۵۸ مترمربع در دو طبقه آغاز شده است.

دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی با بیان اینکه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ساخت این طرح هزینه شده است، افزود: این ساختمان دارای اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت، نمای سنگ و آجر است و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این مرکز دارای دو پایگاه سلامت نواب و منوچهری و ۱۴ نفر پرسنل شاغل شامل پزشک، ماما، کارشناس تغذیه، کارشناس سلامت روان، مراقبان سلامت، کارشناس سلامت محیط و کار و کارشناس فناوری اطلاعات سلامت است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان ادامه داد: این مرکز به ۱۹ هزار و ۷۸۱ نفر از ساکنان شهر همدان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ساخت پایگاه سلامت روستای امزاجرد از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، افزود: این پایگاه با مساحت ۲۵۰ مترمربع در دو طبقه و با اعتباری افزون بر ۴۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان ساخته شد.

ترکمان‌اسدی خاطرنشان کرد: این پایگاه با سه نفر مراقب سلامت به جمعیت ۳۳۴۶ نفر از مردم روستای امزاجرد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌کند.

افتتاح ۷ پروژه ورزشی، بهداشت و کشاورزی در همدان

در ادامه زمین چمن مصنوعی شهر جورقان در مساحت ۱۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی بوستان فرهنگ شهر جورقان در مساحت ۱۰ هزار مترمربع با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

نماینده مردم همدان در مجلس در این مراسم، اظهار کرد: شهر جورقان از موقعیت ویژه برخوردار بوده و از نظر جغرافیایی بهترین نقطه شهر است و باید نوع کار در آن اداره و مدیریت شود که تا امروز اتفاق نیفتاده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه اگر جورقان مدیریت نشود، تبعات زیادی دارد، تأکید کرد: اگر جورقان مدیریت نشود، به ضرر این شهر است به طوری که ویژگی‌های مطلوب خود را از دست می‌دهد و در این‌باره باید فکر جدید و کارآمد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ورودی شهر جورقان مناسب نیست و باید برای آن فکری شود، اضافه کرد: اگر ورودی این شهر درست شود ورودی همدان هم بهتر می‌شود و این یک مزیت است.

حاجی‌بابایی گفت: کارهای خوبی در حال انجام است به طوری که ۱۰ میلیارد برای مصلی جورقان و برای فاضلاب این شهر ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ درنظر گرفته شده است که باید یک‌بار برای همیشه مشکل فاضلاب حاشیه شهر حل شود چرا که مردم همواره به علت بوی نامطبوع و غیربهداشتی بودن آن معترض هستند.

وی با بیان اینکه آینده جورقان درخشان است، اگر خوب تدبیر و مدیریت شود، تصریح کرد: رینگ‌دور جورقان، شهر بودن آن را تضمین می‌کند و برای جورقان حائز اهمیت است به طوری که اگر نباشد موجب آسیب زدن به جورقان می‌شود.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام است، گفت: تمام دشمنان ما در دنیا جمع شده‌اند تا بگویند جمهوری اسلامی ناکارآمد است در حالی که در کنار مشکلات، نظام کارآمد است، هر فردی مردم را ناامید کند خلاف امر رهبری عمل کرده و در خط ایشان نیست.

وی یادآور شد: باید مردم را با نشاط کنیم، مشکلات گرانی و تورم وجود دارد اما مسئولان به دنبال بهتر کردن شرایط هستند به طوری که بیش از ۷۰ پروژه در همدان در حالی افتتاح می‌شود که بیش از ۱۵ سال مسئولان پیگیر اجرایی شدن آنها بوده‌اند.

افتتاح ۷ پروژه ورزشی، بهداشت و کشاورزی در همدان

فرماندار همدان نیز در ادامه گفت: در پنجمین روز از هفته دولت پنج پروژه افتتاح و دو پروژه با حضور جمعی از مسئولان استانی کلنگ‌زنی می‌شود.

مسلم مخفی اظهار کرد: در هفته دولت بیش از ۱۳۶ پروژه در شهرستان همدان با اعتباری افزون بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ۲۶ پروژه با اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز اول پروژه بهسازی و آسفالت روستای علی‌آباد آق‌حصار انجام شد به طوری که این طرح با اعتبار ۱۳۵۰ میلیون تومان شامل ۵۵۰۰ مترمربع زیرسازی، ۱۴۰۰ متر جدولگذاری و ۴۰۰۰ مترمربع آسفالت بود.

مخفی بیان کرد: پروژه گلخانه سبزی و صیفی روستای آق‌حصار با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۵ نفر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه این گلخانه پنج هکتار مساحت دارد، افزود: ظرفیت تولید این گلخانه ۱۵۸۳ تن در سال است و طرح پایلوت کشاورزی در همدان ایجاد گلخانه‌ها است تا مصرف آب کاهش پیدا کند و محصولات بیشتری تولید شود به طوری که در این زمینه توسعه خوبی در همدان و فامنین رخ داده و امیدواریم ادامه پیدا کند.

مخفی با بیان اینکه این روستا ۸۴ خانوار دارد، اضافه کرد: به پنج نفر از متقاضیان طرح ویژه مسکن روستایی تسهیلات پرداخت شده و تعداد ۵۵ جلد سند مالکیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه گلخانه روستای امزاجرد نیز با مساحت دو هکتار به بهره‌برداری رسید، توضیح داد: این گلخانه سبزی و صیفی با مساحت دو هکتار و اشتغالزایی ۱۵ نفر با اعتبار ۱۴۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید به طوری که سالانه ۶۵۰ تن محصول تولید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha