• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031309177
  • خبرنگار : 50471

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند خبر داد

اجرای ۲۰۰ برنامه مختلف در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در نهاوند

اجرای ۲۰۰ برنامه مختلف در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در نهاوند

ایسنا/همدان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند با بیان اینکه‌ قیام امام خمینی(ره) در تاریخ سیاسی ایران نظیر نداشته است، گفت: در ایام سالگرد امام راحل و قیام خونین ۱۵ خرداد ۲۰۰ برنامه مختلف در شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

شهروز کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۴ خرداد یادآور خاطره بسیار تلخی برای ملت ایران و سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب، پرچمدار دفاع از مظلوم است که همه وجودش برای مردم می‌سوخت و این روز در تاریخ ایران فراموش نشدنی است.

وی تصریح کرد: سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امسال با دو حادثه جانسوز شهادت چهره دوست‌داشتنی و خدوم ملت ایران، شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش و مسئله فلسطین همراه است که این حوادث تبدیل به داغی نه تنها بر دل مسلمانان بلکه بر دل همه آزادی‌خواهان جهان شده است.

کیانی ادامه داد: موج بزرگ تظاهرات ضد صهیونیستی در کشورهای غربی، بیداری جهانی برای حمایت از مردم مظلوم غزه؛ دستاورد و تلاش مداوم امام‌ خمینی(ره) برای ایجاد اتحاد اسلامی و انسانی در دفاع از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونسیتی است.

وی افزود: قیام امام خمینی(ره) در تاریخ سیاسی ایران نظیر نداشته چراکه این قیام بر کشورهای جهان تأثیر گذار بود و تأثیرات آن تا زمان حال نیز ادامه دارد و به ثمر رسیده است.

کیانی اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی را موجب احیای اسلام ناب محمدی(ص) دانست و اضافه کرد: امروز کشورهای منطقه با الهام از اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام راحل در برابر ظلم و ستم مستکبرین به پا خاسته و موج بیداری اسلامی را در منطقه به‌وجود آورده‌اند.

معاون فرماندار نهاوند وحدت کلمه، تقویت ایمان، داشتن بصیرت و آگاهی و شناختن سره از ناسره را از مهم‌ترین سیاست‌های امام خمینی(ره) بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه تبیین اندیشه‌های سیاسی امام راحل و جایگاه ولایت‌فقیه برای آحاد جامعه و نسل سوم انقلاب ضروری است، تاکید کرد: مسئولان و دلسوزان نظام باید بکوشند زمینه آشنایی هر چه بیشتر جوانان را با اندیشه‌ها و افکار امام خمینی(ره) فراهم سازند.

معاون فرماندار نهاوند ادامه داد: برنامه‌های خوب و معنوی به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در سطح شهر و بخش‌های شهرستان تدارک دیده شده است.

به گفته وی این برنامه‌ها توسط هفت کمیته مختلف در شهرستان تدارک دیده شده و هدف آن‌ها معرفی هر چه بیشتر اندیشه‌ها و سیره امام راحل است.

کیانی یادآور شد: در این ایام ۲۰۰ عنوان برنامه اجرا و حال و هوای شهرستان متناسب با این ایام فضاسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۴۵۰ نفر از عاشقان حضرت روح‌الله در شهرستان برای شرکت در مراسم سالگرد ایشان به مرقد مطهر اعزام می‌شوند و از بیانات مقام معظم رهبری بهرهمند می‌شوند.
معاون فرماندار نهاوند با بیان اینکه علاوه بر اعزام‌ها مراسم عزاداری و سالگرد ارتحال امام در شهرهای نهاوند، فیروزان و گیان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در شهر نهاوند در روز ارتحال مراسم عزاداری از مقابل مسجد شهید آیت‌الله حیدری با حضور امت عزادار به سمت مصلی نهاوند برگزار و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام الهی‌راد خواهد بود.

به گفته کیانی در شب ۱۴خرداد نیز در مسجد حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) شهر گیان مراسم ارتحال امام با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی یمینی برگزار می‌شود و همچنین در روز ۱۴ خرداد از ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع شهر فیروزان این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام فاضلیان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند در خاتمه یادآور شد: باید از ایام ارتحال امام راحل به عنوان فرصتی برای تجدید بیعت مردم مومن و همیشه در صحنه با ولی‌فقیه و افزایش مشارکت عمومی در انتخابات استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha