• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080805755
  • خبرنگار : 50081

برگزارکننده نمایشگاه مطرح کرد

بی‌مهری هنرمندان به نمایشگاه «پی‌رنگ پرواز»

بی‌مهری هنرمندان به نمایشگاه «پی‌رنگ پرواز»

ایسنا/خراسان رضوی این هنرمند نقاشی خط گفت: با توجه به اینکه چند روزی از افتتاحیه نمایشگاه «پی‌رنگ پرواز» می‌گذرد اما هنرمندان آنگونه که شایسته و بایسته است از نمایشگاه استقبال نکردند و این امر نشان‌دهنده عدم اتحاد هنرمندان با یکدیگر است.

محسن توسلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه آثار نقاشی خط «پی‌رنگ پرواز» عرض ارادتی به ساحت مقدس امام رضا(ع) است که حدود ۵۰ اثری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته همراه با خوشنویسی و نقاشی خط است.

وی افزود: تعدادی از آثار که در ابعاد بزرگتر انجام شده بود با قلم پارو که دانگ درشتی دارد و از آن در کتیبه‌نویسی استفاده می‌شود، خلق شده است. همچنین از احادیث رضوی که کلمات متن آن‌ها از نظر هنری و بصری قابلیت‌های لازم فضاسازی را در خلق اثر نقاشی‌خط دارد، در ترسیم بیشتر آثار نمایشگاه بهره گرفته‌ام.

این هنرمند نقاشی خط بیان کرد: در خلق برخی از آثار نمایشگاه سعی کرده‌ام رنگ زمینه‌ آن‌ها مشابه اوراق قرآن نفیس بایسنقری موزه قرآن حرم مطهر با حال و هوای قدیمی باشد. من تلاش کردم تا در این نمایشگاه آثاری متفاوت با آثار نمایشگاه‌های گذشته‌ در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهم. به طور مثال از خط محقق که خطی با گرافیسم بالا است و ظرفیت خوبی برای هنرمندان در خلق اثر دارد، در کشیدن این آثار نقاشی‌خط نیز استفاده کردم. 

وی در خصوص استقبال مردم از این نمایشگاه عنوان کرد: متاسفانه استقبال قابل توجه نیست و در این زمینه کم لطفی‌هایی صورت می‌گیرد. ما از مردم عوام توقع نداریم اما متاسفانه جو مشهد به گونه‌ای است که منیت در میان افراد وجود دارد و متاسفانه آنگونه که بایسته و شایسته است میان هنرمندان اتحاد وجود ندارد و برخی از هنرمندان از یک خوی خود برتربینی برخوردار هستند و آثار دیگر هنرمندان را به چشم خود نمی‌بینند.

توسلی خاطرنشان کرد: من در مشهد نزدیک ۳۰ نمایشگاه برگزار کردم و تقریبا در تمامی نمایشگاه‌ها این نوع برخورد و واکنش وجود داشته و بهتر است که هنرمندان هوای یکدیگر را داشته باشند و از جزیره تنهایی که برای خود ساختند بیرون آیند و به دیگر هنرمندان نیز توجه کنند؛ این در صورتی است که اگر با هم باشیم بهتر می‌توانیم فعالیت کنیم و همدیگر را مورد حمایت قرار دهیم.  

بی‌مهری هنرمندان به نمایشگاه «پی‌رنگ پرواز»

وی تصریح کرد: موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی حمایت‌های زیادی انجام داد، اما مسئولین ارشاد و دیگر مجموعه‌های فرهنگی و هنری شهری هیچ استقبال و حمایتی از برگزاری نمایشگاه‌ها نمی‌کنند.

این هنرمند نقاشی خط اظهار کرد: نمایشگاه آثار نقاشی‌خط تا پنجشنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۱۹ در نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی پذیرای اهل هنر و معرفت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha