• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081511368
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه بغداد مطرح کرد

اهمیت جایگاه فلسطین در وجدان امت اسلامی

اهمیت جایگاه فلسطین در وجدان امت اسلامی

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه بغداد گفت: موضوع و مسئله فلسطین، بدون تردید وجدان امت اسلامی را بیدارتر کرده است.

دکتر السعدی امروز، پانزدهم آبان ماه در کنفرانس مشترک فلسطین در وجدان امت اسلامی که با مشارکت حضوری و مجازی جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد برگزار شد، اظهار کرد:  برگزاری اینگونه نشست‌ها و کنفرانس علمی بین دانشگاهی یک گام از سوی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی برای تقویت انسجام این کشورها در رویارویی با رژیم صهیونیستی است.

وی ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه لرستان خواستار شد اینگونه همکاری‌ها با موضوعات مشترک امت اسلامی، گسترش یابد.

السعدی ادامه داد: موضوع و مسئله فلسطین، بدون تردید وجدان امت اسلامی را بیدارتر کرده است.

رئیس دانشگاه بغداد اظهار امیدواری کرد انسجام بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی در زمینه برگزاری نشست‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌ها با موضوع حمایت از فلسطین افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن‌ را نمونه‌ای از نسل کشی و قتل عام مردم مظلوم دانست.

السعدی به موضوع انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه لرستان با دانشگاه بغداد نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این تفاهم‌نامه در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه به صورت کامل اجرا شود.

دکتر حازم عدنان احمد، رئیس بخش ادیان مقارن دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد نیز در سخنانی، ضمن بیان تاریخچه‌ای از چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی توضیح داد که برگزاری راهپیمایی‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد نه فقط وجدان امت اسلامی بلکه وجدان همه انسان‌های جهان به درد آمده است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به راحتی مشغول بمباران کودکان، زنان و بیمارستان‌هاست که بزرگترین جنایت علیه بشریت است.

عدنان احمد در بخش دیگری از سخنانش به این موضوع اشاره کرد که برخی حکام کشورهای اسلامی، متأسفانه به علت مصلحت اندیشی‌های فردی دچار انفعال شده‌اند و این گونه حکام نماینده ملت خودشان نیستند.

رئیس بخش ادیان مقارن دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد بیان کرد: وجدان امت اسلامی درباره فلسطین همواره بیدار و آگاه بوده و حمایت خود از فلسطین را با روش‌های گوناگون اعلام کرده است.

دکتر نعمه دهش فرحان نیز در سخنانی ضرورت انسجام امت اسلامی در رویارویی با رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

وی افزود: موضع امت اسلامی را نباید موضع برخی دولت‌های کشورهای اسلامی دانست؛ آنچه اساس کار است این است که مردم و امت اسلامی یکپارچه از مظلومیت فلسطین و غزه دفاع می‌کنند و با این ملت اظهار همدردی کرده‌اند.

فرحان ادامه داد: امروز شاهد هستیم علاوه بر مسلمانان, سایر افرادی که مسلمان هم نیستند و ساکن کشورهای مختلف هستند در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین شرکت می‌کنند زیرا ظلم‌های رژیم صهیونیستی به گونه‌ای که وجدان همه بشریت را بیدار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha