• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402082216049
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد

آغاز ارائه آموزش‌های خودایمنی به دانش‌آموزان خوزستانی

آغاز ارائه آموزش‌های خودایمنی به دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز ارائه آموزش‌های خودایمنی در برابر مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان در مدارس استان خبر داد.

مسعود حمیدی‌نژاد در آیین افتتاحیه هفته مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس که امروز (۲۲ آبان‌ماه) در هنرستان ساجده ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید بتوانیم دانش‌آموزان را در مقابل مسائلی از جمله مواد مخدر و آسیب‌های دیگر که می‌توانند مشکل ایجاد کنند، رشد و آموزش دهیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تعلیم و تربیت در ارتباط با مواد مخدر، می‌تواند دانش‌آموزان را ایمن کند. در این خصوص طرح نماد یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند با پیوند بین اولیا و دانش‌آموزان، مراقبت مربیان مدارس و هدایت دانش‌آموزانی که در این طرح شناسایی می‌شوند و مشکل دارند، بخشی از این مشکلات و آسیب‌ها را حل ‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش مسائل خودایمنی به دانش‌آموزان در مدارس توسط نیروی انتظامی موجب افزایش خودایمنی می‌شود. در هفته مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، به این موضوعات بیشتر پرداخته می‌شود و برای طول سال تحصیلی برنامه‌ریزی خواهد شد.

حمیدی‌نژاد با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته مبارزه با مواد مخدر هنرستان ساجده، یادآور شد: از سال گذشته خانه یاریگران زندگی در استان خوزستان راه‌اندازی شد. امسال نیز در سه شهرستان دیگر خانه یاریگران زندگی راه‌اندازی خواهد شد. با کمک استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگستری و دیگر مجموعه‌ها می‌توان فضای ایمن برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح نماد، گفت: دانش‌آموزانی که در طرح نماد شناسایی می‌شوند و یا خود احساس می‌کنند نیاز به مشاوره دارند، به مجموعه خانه یاریگران زندگی مراجعه می‌کنند. در این مجموعه‌ها دانش‌آموز از نظر روحی روانی تقویت می‌شود، جلسات مشاوره و آموزشی نیز ارائه و به دانش‌آموزان کمک می‌شود که خودایمنی را افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: سال گذشته در تقریبا ۳۰ درصد مدارس استان خوزستان، یعنی بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌ مراقبتی قرار گرفتند و امسال نیز برنامه داریم این آمار افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha