• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091611382
  • خبرنگار : 50038

مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر:

دانشجو باید صدای اعتراض مردم باشد

دانشجو باید صدای اعتراض مردم باشد

ایسنا/همدان مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر گفت:بنابراین بر دانشجو واجب است تا صدای اعتراض مردمی باشد که هیچ پنهاهی جز خداوند ندارند.

 سید عبدالله شجاعی در گفت و گو با ایسنا، افزود: دانشجو باید نگاهی تیز بین برای دیدن عمیق مشکلات اجتماع داشته باشد و باید دستی گیرنده و پاهایی صعود کننده باشد، به راستی تربیت چنین نسلی که در آینده خود وظایف بزرگ اجتماع را بر عهده می‌گیرند، کاری بس دشوار اما خوش عاقبت است.

وی ادامه داد: روز دانشجو با مبارزه برای استقلال، آزادی و تعیین سرنوشت، پیوندی ناگسستنی دارد؛ در این روز به یاد سه شهید عزیزی که در جمع دانشجویان دانشکده فنی تهران شهید شدند تا صدای اعتراض خود را به گوش نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا در مقابل کوتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برسانند، به نام روز دانشجو نام گذاری شده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: شاید چندسالی است که حاشیه‌هایی مانع از بروز و ظهور هر چه بیشتر چنین نگاهی در بین دانشجویان شده است، دانشجو باید موذن جامعه باشد تا جامعه را خواب غفلت و دنیاپرستی در بر نگیرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر گفت: اگر موذن جامعه خواب باشد، حتما جامعه را خواب با خود خواهد برد و جامعه خواب آلود جامعه‌ای ترسو، ضعیف و توسری خور است. بنابراین بر دانشجو واجب است تا صدای اعتراض مردمی باشد که هیچ پنهاهی جز خداوند ندارند.

وی تصریح کرد: دانشجو باید صدای اعتراضی باشد در مقابله با رخوت، سستی، شهوت زدگی و دنیاپرستی. پتکی باشد بر سر مسئولین چندرنگ و چند زبان. دانشجو باید مرهمی بر دل زخم خورده بیوه زنان و یتیمان و محرومان باشد.

شجاعی تصریح کرد: به چنین دانشجویانی باید میدان داد و آن‌ها را پدرانه راهنمایی و دلگرم و امیدوار کرد، باید برای چنین دانشجویی تمام همت را به کار گرفت تا روز به روز بالنده‌تر و پرمغزتر شود. چرا که که آینده سرزمینی که محور تحولات دنیاست، نیازمند نسلی است که فریادرس تمامی مظلومان عالم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha