• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403030905952
  • منبع : مطبوعات

به این افراد اعتماد نکنید!

به این افراد اعتماد نکنید!

 ارتکاب جرم با استفاده از مواد غذایی مسموم یکی از شیوه‌های نخ‌نما برای رسیدن به هدف مجرمانه است که هنوز در جامعه کاربرد دارد و بسیاری از تبهکاران برای رسیدن به نیت‌های شومشان از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از جوان، ارتکاب جرم با استفاده از مواد غذایی مسموم یکی از شیوه‌های نخ‌نما برای رسیدن به هدف مجرمانه است که هنوز در جامعه کاربرد دارد و بسیاری از تبهکاران برای رسیدن به نیت‌های شومشان از آن استفاده می‌کنند. سرقت و تعرض به زنان و دختران در صدر هدف‌های مجرمان قرار دارد. رانندگان خودرو و مسافران وسایل نقلیه از جمله قربانیان این پرونده‌ها هستند؛ مجرمانی که از این شیوه استفاده می‌کنند عمدتاً به تنهایی نقشه‌شان را عملی می‌کنند. آن‌ها بعد از کرایه کردن یک خودرو به صورت دربست با راننده وارد گفتگو می‌شوند. از آنجا که تاکسی‌ها و خودروهای مسافربر به عنوان یکی از کانون‌های مباحث روز به شمار می‌رود، مصاحبت خیلی زود شکل می‌گیرد. عده‌ای از سارقان با خود دو یا چند آبمیوه به همراه دارند که یکی از آن‌ها با قرص‌های خواب‌آور مسموم شده‌است. متهمان در فرصت مناسب شروع به خوردن آبمیوه می‌کنند و به رسم ادب آبمیوه‌ای هم به راننده تعارف می‌کنند که از قضا مسموم است. در صورتی هم که آبمیوه مسموم همراه نداشته‌باشند، به بهانه خرید از مغازه، ماده بیهوشی را در فرصت مناسب به آبمیوه اضافه می‌کنند. این اتفاق گاه داخل قطار یا اتوبوس‌های بین‌شهری روی می‌دهد. متهمان به عنوان مسافر سوار می‌شوند و با مسافر بغل‌دستی سر حرف را باز می‌کنند تا مسیر سفر با حرف زدن کوتاه‌تر شود. از آنجا که همواره مسافران بین شهری با خود بسته‌های غذایی همراه دارند، مجرمان هم از این فرصت استفاده می‌کنند و با تعارف کردن مواد غذایی یا آبمیوه مسموم‌شان، مسافر از همه جا بی‌خبر را مسموم و اموالش را سرقت می‌کنند. 

پایانه‌های مسافربری، اماکن زیارتی، پارک‌ها و حیاط بیمارستان‌ها هم از جمله مکان‌هایی است که این افراد با پرسه در این مکان‌ها به دنبال سوژه‌ای برای سرقت هستند. متهمان با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند سر حرف زدن با فرد مقابل را باز می‌کنند و در فرصت مناسب با تعارف کردن آبمیوه مسموم سوژه‌شان را بیهوش و اموالش را سرقت می‌کنند. گاه مجرمان علاوه بر سرقت از قربانیان به آن‌ها تعرض هم می‌کنند. این دسته از مجرمان با دو انگیزه وارد عمل می‌شوند و عمدتاً در پوشش افراد سرشناس نقشه‌شان را عملی می‌کنند. مثل مردی میانسال که با معرفی خودش به عنوان دکتر داروساز اعتماد خانواده‌های جویای کار را جلب می‌کرد. او در مواردی در پارک شهر و در مواردی هم به دعوت قربانیانش وارد منازل آن‌ها می‌شد و بعد از بیهوش کردن‌شان با قرص خواب‌آور به زنان و دختران تعرض و اموالشان را هم سرقت می‌کرد که متهم بعد از دستگیری، محاکمه و اعدام شد. 

این امکان همواره وجود دارد برخی قربانیان این پرونده‌ها بعد از مصرف ماده مسموم‌شده بیهوش شوند و هرگز بیدار نشوند. ما گزارش‌های بسیاری را منتشر کرده‌ایم که پلیس هنگام گشت‌زنی در اماکنی که به آن اشاره شد یا جاده‌های بین شهری، افرادی را در حالت بیهوشی پیدا کرده‌است. 
در فرهنگ حاکم بر جامعه به مساعدت با همدیگر توصیه شده‌است، اما بروز این اتفاق‌های شوم سبب شده‌است شهروندان در ارتباط با افراد غریبه فاصله‌های اجتماعی خود را رعایت و برای حفظ جان و اموال خود از معاشرت‌هایی از این دست پرهیز کنند. عمده افرادی که قربانی این پرونده‌ها می‌شوند ماده غذایی را از روی ادب پذیرا هستند غافل از اینکه نیتی شوم در پس این رویداد جریان دارد. 
در حال حاضر مهم‌ترین رفتار برای مصون ماندن مقابل این خطر، تقویت مهارت نه‌گفتن و توصیه به اعضای خانواده برای تقویت این مهارت است، چراکه با شیوع رذایل بین فضایل اخلاقی خطر از آنچه تصور می‌شود به ما نزدیک‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha