• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403031912134
  • خبرنگار : 71505

چمران: افرادی که درختان را قطع می‌کنند منتظر جرائم نقدی و زندان باشند

چمران: افرادی که درختان را قطع می‌کنند منتظر جرائم نقدی و زندان باشند

رئیس شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری و شورای انقلاب فرهنگی تأکید ویژه ای بر حفظ و حراست درختان دارد و علاوه بر پرداخت جرایم نقدی این افراد می توانند روانه زندان شوند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در آیین افتتاحیه و بهره برداری بوستان شهدای خدمت و ۲۱۰ پروژه شهرداری منطقه ۱۰ که با حضور قیومی فرماندار تهران، سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران، مجید باقری معاون شهردار تهران و مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ برگزار شد، با اشاره به افتتاح و بهره برداری بوستان شهدای خدمت گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران، افرادی که اقدام به قطع یا خشکاندن درختان می‌کنند باید جرایمی را پرداخت کنند و احداث بوستان‌های جدید از محل اخذ جرایم قطع و خشکاندن درختان است.

وی افزود: مدیریت شهری و شورای انقلاب فرهنگی تأکید ویژه‌ای بر حفظ و حراست درختان دارد و علاوه بر پرداخت جرایم نقدی این افراد می توانند روانه زندان شوند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای چهارم مصوبه ای را داشتیم که از محل اخذ جرایم درختان به واسطه قطع و یا خشکاندن درختان؛ باغ‌های خصوصی و یا املاک شخصی تملک و تبدیل به بوستان عمومی شوند و بوستان شهدای خدمت یکی از این نمونه ها محسوب می شود.

چمران افزود: امیدواریم با برنامه ریزی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران باغ‌های خصوصی یا املاک تملک و تبدیل به بوستان های عمومی شوند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و بتوانیم سرانه فضای سبز را در مناطق کم برخوردار به میزان مناسب افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از ابرپروژه های این دوره از مدیریت شهری ادامه و امتداد بزرگراه یادگار امام(ره) است که از سال ۸۲ ما به دنبال امتداد و ادامه این بزرگراه بودیم.

رئیس شورای شهر تهران بزرگراه یادگار امام را یکی از پروژه های کم نظیر معرفی کرد و افزود: ان‌شاءالله با تکمیل این پروژه علاوه بر شهروندان و ساکنان منطقه ۱۰، سایر شهروندان تهرانی نیز از این پروژه بهره خواهند برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha