• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071109479
  • خبرنگار : 50237

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد:

کارشناس محوری و تازه نفس بودن ملاک انتخاب نیروهای جدید

کارشناس محوری و تازه نفس بودن ملاک انتخاب نیروهای جدید

ایسنا/همدان معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه متناسب با شرایط استان استانداران انتخاب می شوند، گفت: منطقی، کارشناس محور کردن، پای کار و تازه نفس بودن ملاک انتخاب نیروهای جدید خواهد بود.

علی زینی‌وند شامگاه چهارشنبه، ۱۱ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سید عزیز مقاومت، سردار شهید نیلفروشان، سردار پرآوازه و افتخار ایران شهید سلیمانی وسردار همدانی، اظهار کرد: سرداران و بزرگانی که جان خود را نثار کرده و به شهادت رسیدند و از خون رنگین آنها افتخار، تمدن، فرهنگ، امنیت و آرامش و تاریخ آفریدند.

وی با بیان اینکه باید به نیروی نظامی به ویژه سبزپوشان پرافتخار سپاه پاسداران برای انجام عملیات های موفق دستمریزاد و خداقوت گفت، افزود: سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق۲ دل بسیاری از مسلمان، غمدیدگان، مهجورین، فراموش شدگان و کودکان بی سرپرست بی پناه غزه، فلسطین و لبنان را شاد کرد و امیدواریم این قدرت بازدارندگی نقطه امید جهان اسلام و نقطه امنیت و آرامش ایران عزیز باشد که اینگونه نیز خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: اگر فکر کنید که با سرسپردگی و تسلیم در مقابل زورگویان که در تریبون‌های رسمی تهدید به جنایت و ترور می‌کنند، امنیت و آینده کشور تضمین می‌شود این واقعا تحلیل خطایی است و در تاریخ و حاکمان این کشور قبل از انقلاب آمده که سر سپرده و اعتماد کردیم ولی خیر ندیدیم همچنین در کشورهای دنیا حاکمانی سرسپردند و تسلیم شدند اما در دنیا و آخرت خوار شده و کشورها را از دست دادند بنابراین باید قدر قدرت بازدارنگی ایران را بدانیم و با اتحاد و همبستگی از اقدامات خوب کشور با هر دیدگاهی دفاع کنیم.

زینی‌وند با اشاره به واقعه تلخ رخ داده برای شهید جمهور و جمعی از خدمتگزاران کشور، ادامه داد: از دل این واقعه تلخ انتخاباتی باشکوه، افتخارآفرین، سالم و امن بیرون آمد که با تدبیر همه مسئولان و پرچمداری نهاد انتخابات و مشارکت مردم انجام شد که در طول همه این سال‌ها هیچکدام از مدیران به اندازه مقام معظم رهبری در باب و تاکید بر مشارکت در انتخابات نقش آفرینی نکردند.

وی با بیان اینکه در دل این انتخابات رئیس جمهوری پدید آمد که تعابیر مقام معظم رهبری درباره او مشهود بوده و رئیس جمهور مردمی و مقبول است، تصریح کرد: رئیس جمهور مانند رئیس جمهورهای سابق متخصص و مورد اعتماد رهبری بوده و فضای گفتمانی جدیدی را در کشور ایجاد کرده است. همچنین در ادوار مختلف دولت ها جناحی تشکیل می‌شدند اما رئیس جمهوری آمده که وفاق را اولویت می‌داند و شرایط کشور ایجاب می‌کند تا تمامی توانمندان وارد شوند و در دولت جدید به خوبی دولت‌های گذشته تکیه خواهیم کرد و خلاقیت های جدید با کارشناسان و نخبگان  ایجاد کرده و زمینه را برای حضور همه مردم با وفاق، همدلی و توانمندی ایجاد می‌کنیم.

زینی‌وند با بیان اینکه تمامی مدیران و مسئولان باید در راستای افزایش وفاق و همدلی گام بردارند، گفت: مجامع نمایندگان استان در باب تعیین استاندار همدان به وزارت کشور مشورت دادند و ۵۰۰ نفر برای انتخاب استانداران معرفی شدند که از این تعداد ۲۰۰ نفر درحال بررسی و تحقیق هستند که با گفتمان ریاست جمهوری و براساس واقعیت استان و توانمندی افراد استانداران انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه استانداران حاکمان محلی هستند اما حکمرانان محلی نیستند، اعلام کرد: استانداران با تجربه و قوی انتخاب شدند تا امور استان به آنها واگذار شود که اینکار با همکاری دولت و مجلس انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه اگر استانداران منتظر باشند با اتفاقات دولتی تحول ایجاد شود، این موضوع اتفاق نمی‌افتد و باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه و علاقه مردم استفاده شود، تصریح کرد: استان همدان به واقع یکی از پایگاه های تمدن، هویت و تاریخ ساز و عالم پرور، مذهبی، انقلابی و مجاهد پرور بوده و لیست شهدای شاخص و افتخارآفرین همدان بالابلند است.

زینی‌وند با بیان اینکه استاندارانی که سابقه کار در وزارت کشور را دارند بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند، گفت: مردم به دنبال احساس تغییرات هستند و این تغییرات باید در راستای گفتمان دولت و وفاق ملی شکل گیرد و اگر یک مدیر فنی سابقه اجرایی خوبی داشته چه اشکالی دارد که در چند دولت فعالیت کند و در کشورهای دیگر نیز این موضوع وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متناسب با شرایط استان استاندار انتخاب می شود، بیان کرد: منطقی، کارشناس محور کردن، پای کار و تازه نفس بودن ملاک انتخاب نیروهای جدید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار همدان معرفی و از زحمات علیرضا قاسمی فرزاد تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha