• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403071310311
  • خبرنگار : 30190

نگاهی به فیلم‌های آخر هفته تلویزیون

خرس قطبی بازیگر، روی آنتن سیما!

خرس قطبی بازیگر، روی آنتن سیما!

شبکه‌های تلویزیون در روزهای آخر هفته، ۲۹ فیلم روی آنتن می‌برند که شامل فیلمی با بازی یک خرس قطبی و بیست و سومین نقش‌آفرینی آمیتاب باچان با نام «ویجی» است.

به گزارش ایسنا، در جدول پخش دو روز آخر هفته شبکه‌های سیما، ۲۹ فیلم سینمایی شامل عناوین شاخصی مثل «هیام»، «منصور» و «تعقیب سرد» دیده می‌شود. فیلمسازان شاخصی مانند پرویز شیخ‌طادی و کمال تبریزی نیز در این آخر هفته فیلم دارند.
 
در حالی که در اغلب آخر هفته‌ها، شمار فیلم‌های خارجی تلویزیون حدودا دو برابر فیلم‌های ایرانی است، به شکلی جالب، در این آخر هفته، ۱۶ فیلم ایرانی و تنها ۱۳ فیلم خارجی پخش می‌شود.

متأثر از شهادت سیدحسن نصرالله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و همچنین حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی، در این آخر هفته، فیلم‌های متعددی با مضمون مقاومت اسلامی فلسطین در جدول پخش قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به «۳۳ روز»، «هفت سنگ»، «آتش پنهان»، «شکارچی شنبه» و... اشاره کرد.

در این میان فیلم سینمایی «هیام» ساخته محمد درمنش دو بار روی آنتن شبکه‌های چهار و نمایش سیما می‌رود.

خرس قطبی بازیگر، روی آنتن سیما!
تریلر جاسوسی «نقاش» محصول ۲۰۲۴

اولین فیلم جدید این آخر هفته، تریلر جاسوسی «نقاش» محصول ۲۰۲۴ آمریکا بود که پنج‌شنبه‌شب ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش شد. این فیلم به شکلی عجیب، اثری با نمرات پایین و ضعیف است که از کاربران آی‌ام‌دی‌بی نمره ۴.۷ گرفته و از ۱۰ نقدی که در راتن تومیتوز گرفته، هیچ نقد مثبتی ندارد و همه ۱۰ نقد آن منفی‌ست!

«زاغه‌نشینان فوتبالیست» به عنوان دومین فیلم جدید این آخر هفته، فیلمی هندی محصول ۲۰۲۲ است که بامداد امروز روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این در حالی است که شهریور ۱۴۰۲ خبر دوبله این فیلم به انتشار رسید، ولی در اتفاقی نسبتا عجیب، طی یک سال اخیر پخش نشد. این اثر درباره فردی به نام «ویجی بارسه» با بازی آمیتاب باچان است که با ایجاد و پرورش تیم جوانان و نوجوان زاغه‌نشین ناگپور هند شناخته می‌شود.

«زاغه‌نشینان فوتبالیست» بیست و سومین فیلم سینمایی این سوپراستار بالیوود به شمار می‌آید که او را در جلد شخصیتی به نام «ویجی» نمایش می‌دهد! آمیتاب باچان در ایران نیز برای سال‌ها با نقش «ویجی» در فیلم بسیار پرفروش «قدرت» شناخته می‌شد که در دهه ۶۰ با نام «قانون» در صداوسیما دوبله و پخش شد و به محبوبیت این ستاره سینما در ایران دامن زد.

خرس قطبی بازیگر، روی آنتن سیما!
«زاغه‌نشینان فوتبالیست» با بازی آمیتاب باچان

آخرین فیلم جدید این آخر هفته، «کونگ فو کار بی‌باک» محصول ۲۰۲۰ چین است که امروز ساعت ۱۴ از شبکه سه سیما پخش شد. این اثر جدیدترین اقتباس از مجموعه اقتباس‌های متعدد سینمایی و تلویزیونی از شخصیت «هوآ یوانجیا» رزمی‌کار و قهرمان چینی است که یک قرن پیش می‌زیست، اما به قدری در فرهنگ عامه این کشور اهمیت یافت که از دهه ۷۰ تاکنون، حدود ۱۵ فیلم و سریال درباره‌اش ساخته شده است. مشهورترین اثر درباره هوآ یوانجیا را «بی‌باک» محصول ۲۰۰۶ چین و آمریکا با بازی جت لی در نقش این قهرمان می‌توان دانست.

در میان فیلم‌های تکراری این آخر هفته نیز «عملیات قطب شمال» محصول ۲۰۱۴ نروژ و کانادا، از نظر گروه بازیگران اثر جالب توجهی است. این فیلم که پنج‌شنبه ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه نمایش رفت، جز کریستوفر هیویو هنرپیشه شناخته‌شده نقش «تورموند» در سریال «بازی تاج‌وتخت»، از حضور یک خرس قطبی به نام «آگی» به عنوان بازیگر بهره می‌برد که برای حضور جلوی دوربین تمرین و آموزش دیده و گاه حتی به عنوان یک بازیگر سینما شناخته می‌شود!

«آگی» که زمستان سال ۱۹۹۵ در باغ وحشی در سوئد متولد شد، از همان سال در فیلم آمریکایی «آلاسکا» حاضر شد و بعد طی ۲۶ سال فعالیت هنری(!) در فیلم‌ها و سریال‌های دیگری نیز جلوی دوربین رفت، اما از دو سال پیش در باغ وحشی در کانادا دوران بازنشستگی خود را می‌گذراند. جالب آن که او پیش از بازنشستگی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم‌های علمی تخیلی سیدنی را به افتخار ۲۶ سال حضور جلوی دوربین سینما دریافت کرد!
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha