به گزارش ایسنا، هوش مصنوعی (AI) در دنیای امروز به یکی از فناوریهای حیاتی تبدیل شده که در بسیاری از زمینهها، از مدیریت کسبوکار و امور اداری و بانکی گرفته تا پزشکی و حوزههای حقوقی و قضایی تاثیر گذاشته است.
به اعتقاد کارشناسان، قابلیتها و کاربردهای هوش مصنوعی بسیار وسیع است به شکلی که تقریبا تمام صنایع را تغییر میدهد و میتواند وظایف متعددی را به طور خودکار انجام دهد که در نتیجه آن در زمان و منابع به شکل موثری صرفهجویی میشود.با گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات، بستری جهت تسهیل فرایندهای اداری، تسریع در پاسخگویی و بهبود عملکرد افراد فراهم و منجر به افزایش کارایی، بهرهوری و سودآوری میشود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران: افزایش دقت، کاهش خطا و هزینهها و افزایش شفافیت از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بررسی شکایات و حل اختلاف کارگر و کارفرماست.
درحال حاضر دامنه کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات دولتی و شهری به طور فزایندهای رو به گسترش است چنانچه هوش مصنوعی با قابلیتهای ارزشمندی که دارد، مراجع قضایی، بانکها، سازمانهای دولتی و مدارس را در زمینه خدمترسانی به شهروندان متحول کرده و به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزاری قدرتمند برای کسب و کارها در تمام صنایع است. ابزارهای هوش مصنوعی و منابع انسانی به کارکنان در برنامهریزی شغلی کمک میکنند و تجربه آنها را بهبود میبخشند که منجر به افزایش مشارکت و رضایت کارکنان میشود.
در همین راستا، بهزاد سام دلیری- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران به تازگی از برنامهریزی جهت استفاده از هوش مصنوعی به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در استان تهران خبر داد و گفت: هوش مصنوعی با سرعت بالای خود در پردازش اطلاعات،میتواند کمبود نیروی انسانی را جبران کند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت ورود به عرصههای پیشرفته فناوری به ویژه هوش مصنوعی، خاطرنشان کرد: در راستای این توصیهها تلاش میکنیم با به کارگیری هوش مصنوعی درحوزههای مختلف نظیر مدیریت پروندهها و حل اختلافات، کارآمدی و سرعت رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی را افزایش دهیم.
سام دلیری معتقد است: زمانبندی و مدیریت پروندهها توسط هوش مصنوعی میتواند از دخالت عوامل انسانی و اعمال نظر شخصی جلوگیری و دادهها را به صورت بیطرفانه تحلیل کند و اولویتبندی پروندهها را به صورت کاملا بیطرفانه انجام دهد که در نتیجه خطر بروز تعصبات و تصمیمگیریهای سلیقهای را کاهش داده و عدالت در فرایند رسیدگی به شکایات را تقویت میکند.
هوش مصنوعی تأثیر بسزایی در ارائه خدمات به شهروندان،برقراری امنیت، اجرای قانون، مدیریت انرژی و توسعه حملونقل شهری گذاشته و به کسبوکارها کمک میکند تا بتوانند با روشهای جدید و نوآورانه کارها را دنبال کنند.
آنطور که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته افزایش دقت و کاهش خطا، کاهش هزینهها و افزایش شفافیت از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بررسی شکایات و حل اختلاف کارگر و کارفرماست.
به گفته وی در شرایطی که حجم پروندهها افزایش یافته و منابع انسانی محدود است، این فناوری با خودکارسازی فرآیندهای تکراری و اداری، زمان لازم برای رسیدگی به هر پرونده را کاهش میدهد و در نتیجه، سیستم با استفاده از منابع موجود تعداد بیشتری از پروندهها را در مدت زمان کمتری مدیریت میکند.
هوش مصنوعی تاکنون توانسته تأثیر بسزایی در ارائه خدمات به شهروندان، برقراری امنیت، اجرای قانون، مدیریت انرژی و توسعه حملونقل شهری بگذارد.مدیریت منابع انسانی یکی از حوزههایی است که تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته و امروزه از آن برای فرایندهای استخدام، پرورش و توسعه کارمندان استفاده میکند.
هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به موضوعی تحولآفرین در دنیای تجارت است و به کسبوکارها کمک میکند تا بتوانند با روشهای جدید و نوآورانه کارها را دنبال کنند. برای خودکارسازی وظایفی مانند مدیریت حقوق و دستمزد و مزایا نیز میتوان از هوش مصنوعی بهره گرفت.
به گزارش ایسنا، امروزه سیستمهای هوش مصنوعی، فرآیند یافتن شغل برای افراد جویای کار و یا استخدام نیروی کار کارفرمایان را تسهیل کرده و فرصتهای توسعه و آموزش را بر اساس اهداف فردی، نقاط قوت و سبکهای یادگیری تنظیم کرده است. به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، کاربرد هوش مصنوعی در سازمانها بسیار زیاد است و درحال حاضر به کمک هوش مصنوعی میتوان متقاضیان کار را نسبت به مشاغلی که توانایی و تخصص آن را دارند مطلع کرد و در انجام امور زمانبری همچون مصاحبههای تلفنی و تعیین وقت مصاحبه از سیستمهای هوشمند بهره برد.
انتهای پیام
نظرات