به گزارش ایسنا، سید حمیدرضا صدرالساداتی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان فعالیت اصلی این شرکت را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش در حوزه الکترونیک در استان مازندران و گلستان دانست و افزود: پس از گذشت یک سال از فعالیت این شرکت و با توجه به اینکه اساس فعالیتهای شرکت ما در زمینه الکترونیک بود، تصمیم گرفتیم بخشی از فعالیتهای خود را به تولید محصولات و تجهیزات پزشکی اختصاص دهیم. درون تختهای الکتریکال ICU، CCU، MRI و سیتیاسکن بخش محرکی با عنوان جکهای الکتریکی و سیستمهای کنترل وجود دارد که از خارج از کشور وارد میشد، ما تصمیم گرفتیم وارد فاز پژوهش و توسعه و تولید این محصولات شویم.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان با بیان اینکه تولید تجهیزات پزشکی جزء حوزههای اولویتدار کشور محسوب میشود، بیان کرد: شرکت ما به نوعی قطعهساز میانی تجهیزات هتلینگ بیمارستانی که یک کالای استراتژیک است، به شمار میآید و بهینهسازی و داخلیسازی این محصولات بر مبنای سفارش مشتری از مزایای این محصولات است.
وی در خصوص کاربرد محصولات تولید شده این شرکت، عنوان کرد: محصول تولیدشده شرکت ما جکهای الکتریکی است. جک الکتریکی نوعی محرک موتور خطی است که برای جابهجایی اجسام استفاده میشود و کاربریاش میتواند در صنایع و امور نظامی باشد. شرکت ما این محصولات را با استانداردهای لازم در زمینه تجهیزات پزشکی و با توان جابهجایی ۶۰۰ کیلوگرم بار تولید کرده است. ما در زمینه پژوهش محصولات دستگاهی، به صورت سفارشی کار میکنیم که البته این نوع فعالیت آورده اقتصادی شرکت ما است که از این طریق هم دانشبنیان شده است.
صدرالساداتی در خصوص ضرورت تولید جکهای الکترونیکی در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات این محصولات برطرف شده است. قبل از آغاز فعالیتهای تولید شرکت به این مساله توجه کردیم که چنین نیازی تا چه اندازه در بازار کشور وجود دارد. شرکتهایی در زمینه واردات قطعات محصولات از کشورهای خارجی فعالیت میکنند، اما تاکنون شرکت خاصی که صددرصد این محصولات را بومیسازی کرده باشد، وجود ندارد. تا قبل از تولید این محصول ۹۹ درصد نیاز کشور از طریق واردات برطرف میشد.
به گفته وی، طبق برنامه طراحی شده در شرکت و اعتمادسازی که انجامشده، سالانه ۴ تا ۵ هزار جک الکتریکی در این شرکت تولید میشود.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان با اشاره به مزیتهای جکهای الکتریکی تولیدی این شرکت در قیاس با نمونههای خارجی آن افزود: به لحاظ اقتصادی شرکتها مجاز بودند که در ابتدای سال برای موجودی انبار خود تعدادی از این محصول را از کشورهای خارجی خریداری کنند که این اتفاق با ارزبری بسیاری همراه بود؛ اما با تولید داخلی این محصول، سفارشدهندگان با قیمت مناسبتر و گارانتی، این محصولات را تهیه میکنند که پرداختهایشان در طول سال صورت میگیرد. همین اتفاق میتواند به عنوان یک مشوق برای خریدار عمل کند.
وی افزود: مزیت دوم، همکاری با بخش پژوهش و توسعه شرکتها در پروژههای مختلف و تولید محصولات بر مبنای نیاز و سفارش آنهاست. مهمترین مساله دیگر، خدمات پس از فروش این محصول است که در محصولات خارجی به دلیل وجود تحریمها، نمایندگی در کشور وجود ندارد و این خدمات ارائه نمیشود. برای مثال اگر شرکتی یک قطعه کوچک از موتور خریداری شدهاش را بخواهد تعمیر کند، به دلیل نبود خدمات پس از فروش، مجبور به خرید مجموعه کامل آن موتور و تحمیل هزینه بسیار میشد. اما شرکت ما در حال حاضر به دلیل داشتن خدمات پس از فروش با هزینه بسیار کم، انواع خدمات را ارائه میدهد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر محصولات ما به صورت غیرمستقیم به کشورهایی چون ترکیه و عراق صادر میشود.
انتهای پیام
نظرات