به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، در نشست حکمرانی شهید رئیسی در نظام تعلیم و تربیت با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به اهمیت تحول در نظام آموزش و پرورش، گفت: یکی از اولویتها در نظام تعلیم و تربیت، طراحی الگویی مبتنی بر نظریه تعلیم و تربیت اسلامی است که باید به طور دقیق در تمام بخشها و سطوح اجرایی گنجانده شود.
وی با بیان اینکه این تحول باید با استفاده از متخصصان حوزههای مختلف مانند روانشناسی، جامعهشناسی و تکنولوژی آموزشی همراه باشد افزود: با این کار نیازهای مختلف کودک، نوجوان و جوان بهطور مناسب پاسخ داده میشود.
خسروپناه بر اهمیت ایجاد ساختارهای مناسب برای اجراییسازی اسناد تحول تأکید کرد و ادامه داد: اگر بهترین برنامهها و مصوبات را داشته باشیم، اما ساختار مناسب برای اجرای آنها وجود نداشته باشد، هیچ ارزشی ندارند.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای کلیدی در این الگو، توجه ویژه به نقش خانوادهها و مردم است گفت: باید از ظرفیتهای مردمی و همکاری اولیاء در جهت بهبود کیفیت تعلیم و تربیت استفاده شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان به ضرورت رفع خلأهای موجود در سیاستهای آموزشی و پرورشی اشاره و تأکید کرد: اجراییسازی دقیق این سیاستها به یک نقشه جامع نیاز دارد.
انتهای پیام
ضرورت بهرهمندی از همکاری اولیاء برای بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت

دبیرکل شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان اینکه یکی از ویژگیهای کلیدی در الگوی حکمرانی توجه ویژه به نقش خانوادهها و مردم است گفت: باید از ظرفیتهای مردمی و همکاری اولیاء در جهت بهبود کیفیت تعلیم و تربیت استفاده شود.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات