• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1404021007425
  • خبرنگار : 50975

سرپرست آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری:

بدون عدالت آموزشی، دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت امکان‌پذیر نیست

بدون عدالت آموزشی، دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت امکان‌پذیر نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شعار محوری نهضت آموزش «توسعه عدالت در فضاهای آموزشی» است، گفت: در آموزش و پرورش به این باور رسیده‌ایم که بدون عدالت آموزشی، دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت امکان‌پذیر نیست.

بهمن خدادادی امروز ۱۰ اردیبهشت‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت شعار سال و جایگاه آن در نظام اجرایی کشور، اظهار کرد: در سطح کلان و در سطح استان‌ها تلاش خواهیم کرد شعار سال به عنوان محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد و از ظرفیت آن برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش بهره‌گیری شود.

وی سرمایه‌گذاری بلندمدت در آموزش و پرورش را ضرورتی انکارناپذیر دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته بارها بر لزوم سرمایه‌گذاری در نظام تعلیم و تربیت تأکید داشته‌اند. تحقق این مهم می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و به‌کارگیری درست منابع انسانی در کشور شود.

خدادادی با اشاره به نگاه کلان دولت چهاردهم به مقوله آموزش و پرورش، تصریح کرد: دولت فعلی با نگاهی آینده‌نگر، آموزش و پرورش را در اولویت نخست برنامه‌های اجرایی خود قرار داده که این خود جایگاه ویژه این نهاد را در مسیر توسعه کشور نشان می‌دهد. این نگاه فرصتی ارزشمند است که باید آن را مغتنم بشماریم.

وی با بیان اینکه شعار محوری نهضت آموزش، «توسعه عدالت در فضاهای آموزشی» است، گفت: این شعار به عنوان برنامه‌ای راهبردی و محوری دنبال می‌شود. ما در آموزش و پرورش به این باور رسیده‌ایم که بدون عدالت آموزشی، دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت امکان‌پذیر نیست. عقب‌ماندگی‌های گذشته باید با تکیه بر همین رویکرد جبران شوند.

سرپرست آموزش و پرورش استان همچنین بر نقش مهم رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها بازویی توانمند برای آموزش و پرورش هستند. آن‌ها نه‌تنها نقش اطلاع‌رسانی دارند، بلکه با جهت‌دهی افکار عمومی و ایجاد مطالبه‌گری مثبت، می‌توانند به عنوان نقطه اتکای نسل امروز و فردا ایفای نقش کنند.

خدادادی در ادامه، به جایگاه اسناد بالادستی در سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت برگرفته از اسنادی همچون سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و رویکردهای کلان دولت است. این اسناد باید مبنای تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها در تمام سطوح آموزش باشند.

وی ارتقای عدالت تربیتی را مستلزم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها دانست و تأکید کرد: باید باور داشته باشیم هر دانش‌آموزی که وارد مدرسه می‌شود، دارای کرامت انسانی است و احترام به او در اولویت قرار دارد. این نگاه، بستر تربیت نسلی خلاق، پویا و مسئولیت‌پذیر را فراهم می‌کند.

خدادادی با اشاره به ضرورت توسعه مهارت‌های شخصیتی دانش‌آموزان، تصریح کرد: در کنار آموزش علمی، باید مهارت‌های زندگی و شخصیت‌سازی را تقویت کنیم تا بتوانیم نسل آینده را برای مواجهه با چالش‌های فردی و اجتماعی آماده‌تر سازیم.

وی در پایان استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار و اجرای نهضت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی را از دیگر اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: برای تحقق اهداف بلند آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم، مسئولان و خیرین هستیم و باید این هم‌افزایی را به نقطه قوت تبدیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha