• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404022719033
  • خبرنگار : 71031

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

توجه به اقتضائات و ویژگی‌های اقلیمی در تولید محتوای آموزشی

توجه به اقتضائات و ویژگی‌های اقلیمی در تولید محتوای آموزشی

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت محتوای آموزشی و تربیتی، گفت: توجه به اقتضائات و ویژگی‌های هر اقلیم و هر منطقه در تولید محتوای آموزشی و تربیتی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا شیخ‌الاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: مدیریت زمانی منجر به موفقیت می‌شود که شناخت کامل نسبت به موقعیت و واقعیت موجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت آفریدن ارزش‌افزوده از امکانات در اختیار است، افزود: مدیران مدارس و کودکستان‌ها، رهبران آموزشی هستند که در مهمترین شاخص توسعه یعنی آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا می‌کنند. 

شیخ‌الاسلام اضافه کرد: اغلب مشکلاتی که امروز نظام تعلیم و تربیت با آن دست به گریبان است، ریشه در سوءمدیریت‌ها دارد و ارتباط زیادی با بودجه‌ها ندارد. به بیان ساده، با مدیریت صحیح و علمی همان بودجه‌ها نیز می‌شد به دستاوردهای بزرگی رسید. 

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جامعۀ بزرگ مخاطب این سازمان، اظهارکرد: بیش از ۷ میلیون کودک ایرانی مخاطب سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک هستند که اگر به این عدد، تعداد والدین را نیز اضافه کنیم، خواهیم دید که این سازمان جامعۀ مخاطبی بالای ۲۰ میلیون نفر دارد. عددی که هم اهمیت و هم دشواری کار را نشان می‌دهد؛ به خصوص اگر متوجه باشیم که کودکان سرمایه‌های اصلی کشور هستند که به عنوان مهمترین عنصر، فردای ایران را خواهند ساخت. 

وی مراقبت از محتوای آموزشی و تربیتی در دوران پیش از دبستان را امری ضروری توصیف و تصریح کرد: با در نظر گرفتن تنوع اقلیمی و فرهنگی که در ایران بزرگ وجود دارد، توجه به اقتضائات و ویژگی‌های هر اقلیم و هر منطقه در تولید محتوای آموزشی و تربیتی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به برخی از متغیرهای تأثیرگذار در قیمت شهریه، نظارت بر مراکز و کودکستان‌ها را یکی از اولویت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دور جدید عنوان کرد و گفت: تلاش بر اینست که این نظارت به صورت سامانه‌ای نیز محقق شود تا مدیریت یکپارچه‌ بر این زیست‌بوم حاکم شود. موضوعی که به طور خاص بعد از ایجاد ساختار استانی این سازمان، به صورت جدی دنبال خواهد می‌شود.

در این نشست، مژگان آژیده معاون حمایت از حقوق کودک سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نقش آن در توسعه و تعالی جامعه، گفت: تحقق جامعۀ سالم و متعالی در گرو اهمیت دادن به زیست‌بوم اوان کودکی است. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: امیدواریم با اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده و زیرساخت‌های ایجادشده در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، تحولی بزرگ در حوزۀ تعلیم و تربیت کودک محقق شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha