به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد این سرمایهگذاری از نسل ششم «موتورهای وی ایت» (V-۸) جنرال موتورز پشتیبانی خواهد کرد که در کامیونهای بزرگ و شاسی بلندها استفاده میشوند و انتظار میرود از نظر مصرف سوخت کارآمدتر باشند.
سرمایهگذاری در کارخانهی پیشرانهی توناواندا در بوفالو، نیویورک، که اولینبار رویترز گزارش کرد، نسبت به تعهد ۳۰۰ میلیون دلاری قبلی اعلام شده برای ساخت واحدهای محرک خودروهای برقی در این کارخانه تغییر یافته است. این اقدام احتمالا نشانهی دیگری از سازگاری خودروسازان با تقاضای کمتر از حد انتظار بازار برای خودروهای برقی است و پس از آن صورت میگیرد که این خودروساز دیترویتی به شدت با کنگره لابی کرد تا قوانین خودروهای برقی کالیفرنیا را لغو کند.
جنرال موتورز در مقایسه با سایر خودروسازان، در ادامه مسیر خود به سمت خودروهای برقی مصممتر بوده است، اما برخی از سرمایهگذاریهای اعلامشده قبلیاش در حوزه خودروهای برقی، از جمله فروش سهامش در یک کارخانه باتری به شریک باتری خود، الجی انرژی را نیز متوقف کرده است.
«مری بارا»، مدیرعامل جنرال موتورز، گفته است که این خودروساز قصد دارد تا سال ۲۰۳۵، فقط خودروهای سبک برقی بفروشد، اما اعلام کرد که نیازهای مشتری را پاسخگو خواهد بود.
مدیران اجرایی به تازگی، این شرکت را در موقعیتی قرار دادهاند که بر تطبیق با تقاضای مشتری برای خودروهای برقی متمرکز باشد، اما این خودروساز همچنین به عرضه این خودروها ادامه داده است. این شرکت، چندین مدل خودروی برقی در آمریکا عرضه کرده است.
طبق گزارش رویترز، جنرال موتورز در مذاکرات سال ۲۰۲۳ با اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا، به سرمایهگذاری ۳۰۰ میلیون دلاری برای تولید واحدهای محرکه در کارخانه توناواندا متعهد شد. اما این تولید هنوز آغاز نشده است.
انتهای پیام
نظرات