به گزارش ایسنا، سالار قاسمی در کارگاه تخصصی «فناوریهای کمکی هوش مصنوعی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه» که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزاری شد، ضمن تأکید بر جایگاه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یک «سازمان یادگیرنده»، به انتظارات متقابل این سازمان و جامعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: ما آموزش و پرورش استثنایی را به عنوان سازمانی میدانیم که همواره در حال آموختن و بهروزرسانی است و مهم ترین هدفی که برای دانشآموزان استثنایی در نظر گرفتهایم، دستیابی به استقلال فردی و اجتماعی است.
وی با اشاره به تحول جایگاه هوش مصنوعی در عرصه آموزش و پرورش استثنایی، تصریح کرد: در دنیای امروز، هوش مصنوعی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی دیگر به عنوان یک ابزار صرف تلقی نمیشود، بلکه به یک روشی و یک رویکرد بنیادین تبدیل شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه بر اهمیت دو روش کلیدی «توانمحوری» و «عدالت اجتماعی» با محوریت هوش مصنوعی تأکید ورزید و این دو را از ارکان جهتگیریهای آتی سازمان دانست.
قاسمی از تشکیل «هیئت اندیشهورز» با مشارکت اساتید برجسته دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و افزود: این هیئت وظیفه ارائه مشاوره در فرآیندهای برنامهریزی و تعیین استراتژیهای کلان سازمان را بر عهده خواهد داشت.
وی به ایجاد «کارگروه هوش مصنوعی» در سازمان اشاره کرد و افزود: ما نیاز داریم تا در خدماتی که به مخاطبان خود ارائه میدهیم، حتماً از هوش مصنوعی و ظرفیتهای شما بزرگواران بهره ببریم.
وی با اعلام آمادگی کامل سازمان برای پشتیبانی از طرحهای نوآورانه، گفت: اینجا اعلام آمادگی میکنیم که حاضریم از فعالیتها و برنامههای شما که در جهت اهداف سازمان و خدمت به دانشآموزان با نیازهای ویژه باشد، حمایتهای مالی و معنوی لازم را به عمل آوریم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قاسمی همچنین از برنامهریزی برای برگزاری همایش ملی «آموزش و پرورش استثنایی در هزاره سوم» خبر داد و گفت: این همایش همزمان با روز جهانی معلولین در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات