• جمعه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404031308657
  • خبرنگار : 71955

نماینده دبیرخانه شورای آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار تشریح کرد

وجود ۶۰ مدرسه ماندگار در کشور/ سه مدرسه قدیمی ایران

وجود ۶۰ مدرسه ماندگار در کشور/ سه مدرسه قدیمی ایران

نماینده دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه مدارس ماندگار شناسنامه مدارس در نظام تعلیم و تربیت است و اگر این مدارس نبودند اکنون این مدارس تخریب و هزاران دانش‌آموز باید در مدارسی با هزینه‌های سرسام آور تحصیل می‌کردند گفت: ۶۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که "سعادت" بوشهر، "البرز" تهران و "ابن سینا" در همدان از جمله قدیمی‌ترین آن‌ها هستند.

سید عبدالله محبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سنوات گذشته مدارس ماندگار مدارسی بودند که قدمت آن‌ها بالای ۵۰ سال بود گفت: در آیین نامه جدید، مدارس فعال بالای ۷۵ سال را در بر می‌گیرد البته این مدارس با ملاک‌هایی انتخاب می‌شوند که رویکرد و جهت گیری فرهنگی، ملی و تاریخی دارند.

وی درباره مهمترین کارکردهای مدارس ماندگار افزود: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی مدارس کشور، تقویت مدارس دولتی با اهتمام به بعد فرهنگی و تاریخی و ملی و....، کمک به عدالت ‌آموزشی، پاسداشت فرهنگ و هویت مدارس کشور، حفظ ثروت سخت افزاری آموزش و پرورش و آورده مالی خارج از سیستم برای بهسازی و نوسازی این مدارس و تبدیل به الگو برای سایر مدارس کشور از اهم کارکردهای این مدارس است.

نماینده دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار درباره عمده ترین دستاورد این مدارس ادامه داد: اگر مدارس ماندگار نبودند اکنون این مدارس تخریب شده بودند و الان الگویی برای مدارس وجود نداشت و هزاران دانش‌آموزان باید در مدارسی با هزینه‌های سرسام‌آور تحصیل می‌کردند. مدارس ماندگار شناسنامه مدارس در نظام تعلیم و تربیت هستند که بستر مشارکت عوامل سهیم و موثر در حوزه آموزش و پرورش را فراهم می‌کنند.

محبی با بیان اینکه این مدارس به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند گفت: اعضای این مدارس بالاترین سطح مدیریتی در استان را در درون و بیرون آموزش و پرورش مانند مدیر کل آموزش و پرورش استان، نماینده استانداری، فرمانداری، بخشداری، میراث فرهنگی، نوسازی و مدیرمدرسه و صاحب نظران مرتبط و نماینده دانش‌آموختگان و.... دارند.

وی تاکید کرد: این مدارس زمانی که مصوبه کمیسیون معین آموزش و پرورش شورای عالی را گرفتند تا زمانی که در جهت تحقق اهداف پیش بروند به عنوان مدرسه ماندگار هستند.

نماینده دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارش عملکردی درباره این مدارس در کمیسیون معین شورا بررسی و ارائه شده است ادامه داد: این موضوع از مطالبات کمیسیون معین شورای عالی است که عملکرد هر استان متغیر است اما چنین سازوکاری تعبیه شده است.

محبی در پاسخ به این سوال که چه کسی در قبال عملکرد این مدارس پاسخگو است اظهار کرد: بیشتر معاونت‌ها مداخله گر هستند و خود دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش راهبری کار را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد عنوان کرد: سعادت در بوشهر، البرز در تهران و ابن سینا در همدان از جمله قدیمی‌ترین مدارس هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۰۷:۵۲

لطفا گزارش کنید که چکار کرده اند تاکنون

avatar
امروز ۱۵:۱۶

مدرسه«قصه های مجید»چی؟مدرسه شهیدحلبیان درشهراصفهان که خیلی ها،ازاین مدرسه خاطره دارندبایدباهمون نوع مصالح ساختمانی مربوط به زمان خودش،ترمیم وکاملانوسازی شودبرای بازدیدمردم