به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در نشستی با موضوع پروژه مهر با تأکید بر جایگاه ویژه آموزش و پرورش در دولت چهاردهم و دولت ملی، از اهتمام جدی و برنامههای گسترده در این حوزه خبر داد.
وی با اشاره به نگاه راهبردی ریاست جمهور و منویات مقام معظم رهبری که آموزش و پرورش را در اولویتهای اصلی نظام جمهوری اسلامی قرار دادهاند، افزود: این توجه ویژه باعث شده که سیاستها و برنامههای مختلفی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی تدوین و اجرا شود.
محمودزاده با بیان اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴، پروژه مهر با آمادگی کامل در حال اجراست ادامه داد: امسال این پروژه زودتر از سالهای گذشته آغاز شده و تلاش میکنیم با همکاری معاونتهای تخصصی وزارت آموزش و پرورش و سازمانها، کارهای اساسی و بنیادی در حوزه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار مدرسه و مرکز غیردولتی در سراسر کشور تحت مدیریت این سازمان هستند و با همکاری شوراهای آموزش و پرورش و استانداران، روند تشکیل جلسات و هماهنگیها افزایش یافته است گفت: پروژه مهر امسال با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مشارکتی خانوادهها در مدارس طراحی شده است. هدف این است که سال تحصیلی جدید با قدرت و برنامهریزی دقیقتر نسبت به سالهای قبل آغاز شود و زیرساختهای لازم برای حمایت از معلمان و دانشآموزان فراهم شود.
محمودزاده به اجرای برنامههای اصلاحی در حوزه قانونگذاری و سیاستگذاری اشاره کرد و افزود: اصلاح اساسنامه مدارس بینالمللی، تصویب آییننامه مدارس مجازی و تدوین الگوی شهریه از جمله اقدامات مهمی است که در جهت بهبود شرایط آموزشی انجام شده است.
محمودزاده ضمن اشاره به اهمیت نقش معلمان در ارتقای کیفیت آموزش، عنوان کرد: برنامههای ویژهای برای ارتقای دانش و توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در دست اجراست که با همکاری معاونتهای تخصصی وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی پیش میرود.
وی عنوان کرد: با تشکیل کمیتههای رصد، پایش و مداخله در حوزه آسیبهای اجتماعی و تربیتی، تلاش میکنیم مشکلات و چالشهای مدارس را به موقع شناسایی و برطرف کنیم تا زمینههای موفقیت تحصیلی و پرورشی دانشآموزان فراهم شود.
ادامه دارد
نظرات