• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1404051509330
  • خبرنگار : 71959

جوانان تهرانی در صدر آمار تصادفات فوتی موتورسواران/ بیشتر تصادفات در بزرگراه امام علی(ع) رخ می‌دهد

جوانان تهرانی در صدر آمار تصادفات فوتی موتورسواران/ بیشتر تصادفات در بزرگراه امام علی(ع) رخ می‌دهد

رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای موتورسیکلت‌سواران در تصادفات فوتی پایتخت گفت: بیشترین تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران در بزرگراه‌ امام علی(ع) رخ می دهد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی زینی‌وند درباره آمار تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌سواران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین زمان وقوع این تصادفات در ساعات پایانی شب و در تاریکی هواست.

وی افزود: بر اساس آمارهای چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۴، توزیع زمانی تصادفات فوتی موتورسواران از ساعت ۲۰ تا ۲۴، ۲۵ درصد، از ساعت ۰۰ تا ۰۴ بامداد: ۲۲ درصد، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر: ۱۵ درصد، از ساعت ۱۶ تا ۲۰، ۱۵ درصد، از ساعت ۱۲ تا ۱۶: ۱۴ درصد و از ساعت ۰:۴ تا ۸ صبح ۹ درصد است.

رئیس دایره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خستگی، کاهش هوشیاری، ضعف دید در شب و بی‌توجهی به استفاده از کلاه ایمنی از جمله عوامل موثر در بروز این حوادث است. بسیاری از موتورسواران در ساعات پایانی شب و بامداد، در حال بازگشت به محل سکونت خود هستند که همین موضوع ریسک بروز حادثه را افزایش می‌دهد.

زینی وند با اشاره به توزیع سنی جان‌باختگان موتورسوار اظهار کرد: جوانان بیشترین سهم را در تصادفات فوتی دارند. این آمار به تفکیک سنی به شامل گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۲۰ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۶ درصد، گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال ۱۸ درصد، زیر ۱۸ سال ۶ درصد، گروه سنی ۴۵ تا ۵۵ سال ۱۱ درصد، گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال ۱۱ درصد و بالای ۶۵ سال نیز ۸ درصد است.

بزرگراه امام علی(ع)؛ رکورددار تصادفات فوتی موتورسواران

 زینی‌وند گفت: بزرگراه امام علی(ع) از ابتدای سال تاکنون، بیشترین آمار تصادفات فوتی موتورسواران را به خود اختصاص داده است. پس از آن، بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید چمران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی افزود: اگرچه تردد موتورسیکلت در بزرگراه‌ها منع قانونی ندارد، اما برخی مسیرها به دلیل سرعت بالا، تراکم خودروها و شرایط فنی معبر، برای این وسیله نقلیه بسیار خطرناک هستند.

رئیس دایره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین به آمار تخلفات ثبت‌شده موتورسیکلت‌سواران در تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه، یک‌میلیون و ۴۷ هزار و ۱۳۴ فقره تخلف موتورسواران در سطح شهر ثبت و اعمال قانون شده است. از این تعداد، ۴۹۱ هزار و ۹۳ فقره صرفاً مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: کلاه ایمنی، کلاه زندگی است. بخش زیادی از فوتی‌های تصادفات ناشی از ضربه به سر و عدم استفاده از این وسیله ایمنی است. از همه موتورسواران درخواست می‌شود که به قوانین و تجهیزات ایمنی توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha