• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404052615421
  • خبرنگار : 50072

تحول برنامه‌ریزی سفر با هوش مصنوعی

تحول برنامه‌ریزی سفر با هوش مصنوعی

ایسنا/خراسان رضوی برنامه‌ریزی برای سفر در گذشته به معنای استفاده از کتاب‌های راهنما و صرف ساعت‌ها جستجو برای یافتن بهترین رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری در مکان گردشگری بود، اما اکنون، مسافران به ابزارهای هوش مصنوعی روی آورده‌اند تا این فرآیند را تسهیل کنند.

سدن دوگان، استادیار آموزش در دانشکده مهمان‌نوازی و مدیریت ورزشی دانشگاه فلوریدای جنوبی اظهار کرد که این تغییر بیش از یک روند و به یک هنجار جدید تبدیل شده است.

نتایج تحقیقات وی نشان می‌دهد که مسافران به‌طور فزاینده‌ای به توصیه‌های هوش مصنوعی اعتماد می‌کنند و هرچند مدل‌های یادگیری زبان ممکن است گاهی اطلاعات نادرستی به آنان ارائه دهند اما بسیاری از مسافران همچنان به آن‌ها اعتماد زیادی دارند.

جذابیت این ابزارها در توانایی آن‌ها برای پردازش فوری حجم عظیمی از اطلاعات مانند مقایسه قیمت‌ها، خواندن نظرات و شناسایی الگوهایی است که تکمیل آنها برای یک مسافر ساعت‌ها طول می‌کشد، به‌عنوان مثال، اگر از یک ابزار هوش مصنوعی بخواهید یک سفر انفرادی پنج روزه به نیویورک را  برنامه‌ریزی کند و به آن بگوید که من گیاهخوار هستم، می‌خواهم در مرکز شهر اقامت و از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنم، یک برنامه سفر دقیقه به دقیقه سفارشی بر اساس ترجیحات شما ایجاد خواهد کرد.

در حالی که این سطح از شخصی‌سازی دلیل تبدیل شدن سریع هوش مصنوعی به منبعی برای مسافران مدرن است، دوگان هشدار داد که این راحتی با نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی داده‌ها و سوگیری الگوریتمی همراه است. وی توضیح داد: این مدل‌ها از هر چیزی که به آن‌ها داده می‌شود، یاد می‌گیرند. موقعیت مکانی، جستجوهای گذشته و عوامل جمعیت‌شناختی مانند درآمد یا سن می‌توانند بر نتایج تاثیر بگذارند. بنابراین، دو نفر که به دنبال یک هتل در «تامپا» هستند، ممکن است هوش مصنوعی گزینه‌های بسیار متفاوتی برای آنان در نظر بگیرد.

این تاثیر فراتر از مسافران است؛ هتل‌ها و خطوط هوایی نیز از هوش مصنوعی برای مدیریت قیمت‌گذاری پویا و خدمات مشتری استفاده می‌کنند، با این حال، دوگان معتقد است که عنصر انسانی در مهمان‌نوازی همچنان حیاتی باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: مهمان‌نوازی به معنای ایجاد احساس خوشایند در افراد و احساس بودن در خانه است. فناوری باید از آن پشتیبانی کند، نه اینکه جایگزین آن شود.

دوگان آینده‌ای را پیش‌بینی کرد که توسط تجربیات «فی‌جیتال» شکل می‌گیرد که ترکیبی از خدمات فیزیکی و دیجیتال است. وی به یک اتاق هتل هوشمند اشاره کرد که ترجیحات مهمان را می‌داند اما همچنان یک کارمند انسانی آماده کمک دارد.

به گزارش ایسنا، سایت ساینس گزارش کرد: با پیشرفت‌های قابل‌توجه در برنامه‌های هوش مصنوعی مولد، این ابزارها قادر خواهند بود طبیعی‌تر چت کنند، موارد مختلف را به خاطر بسپارند و استدلال‌های پیچیده انجام دهند. دوگان تاکید کرد که با این پیشرفت‌ها، مسافران و متخصصان باید خود را وفق دهند و گفت: ما به عقب برنمی‌گردیم؛ برخی مشاغل ممکن است از بین بروند، اما نقش‌های جدیدی پدیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: همانطور که ۲۰ سال پیش مدیران رسانه‌های اجتماعی نداشتیم و اکنون داریم، موج بعدی مشاغل بر نحوه استفاده، تنظیم و ارتباط ما با هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha