• یکشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۴ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404080301364
  • خبرنگار : 71955

ارائه آموزش‌های فناورانه به معلمان و دانش‌آموزان مناطق محروم از طریق فضای مجازی و بسته‌های یادگیری

ارائه آموزش‌های فناورانه به معلمان و دانش‌آموزان مناطق محروم از طریق فضای مجازی و بسته‌های یادگیری

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به اهمیت فراهم کردن امکان آموزش فناورانه برای معلمان و دانش‌آموزان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: بخشی از آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در حال اجراست، در مناطقی هم که دسترسی به اینترنت محدود است، آموزش از طریق بسته‌های یادگیری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، با آغاز اجرای برنامه‌های تحول در آموزش‌وپرورش، تمرکز بر آموزش مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی به معلمان و دانش‌آموزان در قالب طرح‌های ملی و همکاری با نهادهای فناورانه در دستور کار قرار گرفته است، به همین دلیل آموزش‌وپرورش برنامه جامعی را برای توانمندسازی معلمان در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آغاز کرده است که بر اساس آن آموزش مفاهیم پایه هوش مصنوعی به دانش‌آموزان و توسعه توانایی معلمان در استفاده از ابزارهای دیجیتال برای تدریس، به عنوان محور تحول در کلاس‌های درس دنبال شود.

احمد محمودزاده رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش حرکت جدی را در جهت تولید محتوا و آموزش معلمان در قالب تحول در کلاس‌های درس آغاز کرده است گفت: مدارس دولتی و غیردولتی در این راستا باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا بتوانند در این حوزه اقدامات موثری انجام دهند.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز توانسته است خود را با فناوری‌های جدید تطبیق داده و به سرعت به آنها ورود کند افزود: ما نمی توانیم در این مسیر توانمندی‌های دانش آموزان را نادیده بگیریم و وظیفه ماست که خود را با تکنولوژی‌های جدید به روزرسانی کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به پدیده هوش مصنوعی در دنیای امروز ادامه داد: هر پیشرفت فناورانه در کنار فواید بسیار خود اگر در مسیر درست هدایت نشود می تواند آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته باشد بنابراین معلمان باید با فراگیری دانش‌های جدید بتوانند با تسلط بر موضوع، دانش‌آموزان را هدایت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر برخی مدارس کشور در حوزه هوش مصنوعی باهم به رقابت می‌پردازند گفت: استفاده از فناوری دیجیتال و ابزارهای نوین آموزشی در قالب برنامه‌های سازمان‌یافته آموزش و پرورش به‌صورت خودجوش در میان معلمان و دانش‌آموزان وجود دارد.

وی به اهمیت فراهم کردن امکان آموزش فناورانه برای معلمان و دانش‌آموزان در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: بخشی از آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در حال اجراست. در مناطقی هم که دسترسی به اینترنت محدود است، آموزش از طریق بسته‌های یادگیری انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha