• سه‌شنبه / ۴ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8312-01259
  • منبع : وزارت کشور

در پي زمين‌لرزه بامداد امروز «زرند» جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه كشور با حضور وزير كشور تشكيل شد

وزير كشور نتايج نشست ستاد حوادث غيرمترقبه كشور پيرامون حوادث غيرمترقبه رخ داده در شهرستان «زرند» كرمان و همچنين استان گيلان را تشريح كرد.

به گزارش سرويس حوادث خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از روابط عمومي وزارت كشور، ‌حجت‌الاسلام موسوي لاري، وزير كشور با تسليت اين حادثه كه تا پايان نشست ستاد حوادث غير مترقبه تا ظهر امروز بيش از 200 نفر كشته و همچنين از 500 نفر زخمي را در پي داشته است، ‌گفت: ستاد حوادث غيرمترقبه استان نيز به دنبال اين حادثه تشكيل شده است و امكانات مورد نياز از قبيل آمبولانس و مواد مورد نياز پزشكي اوليه از طريق هوانيروز به منطقه اعزام شده است.

وي گفت: مجروحان حادثه از ساعات اوليه از 20 روستاي حادثه ديده به بيمارستانهاي زرند و كرمان انتقال يافته‌اند.

وزير كشور اظهار داشت: وزارت‌خانه‌ها، سازمانها و نهادهاي عضو ستاد حوادث غيرمترقبه پيگيري‌هاي لازم را نسبت به اعزام امدادرسان و همچنين امكانات مورد نياز به عمل مي‌آورند.

وي گفت: اولويت ستاد حوادث غيرمترقبه كشور، نجات مجروحان و آسيب ديدگان و در اولويت‌هاي بعدي اسكان حادثه ديدگان و همچنين بازسازي واحدهاي آسيب ديده مي باشد.

به گزارش ايسنا، وزير كشور همچنين تصميمات اين ستاد در خصوص كمك به آسيب ديدگان برف گيلان را تشريح كرد و گفت: به دنبال سفري كه به گيلان و منطقه مورد خسارت ديده داشتيم، مقرر شد كه دولت از صندوق ذخيره‌ ارزي مبلغ 200 ميليون دلار براي جبران خسارت حوادث غيرمترقبه كشور پرداخت كند كه سهم گيلان از اين مبلغ 100 ميليون دلار است.

وي گفت: در جلسه صبح امروز ستاد حوادث غيرمترقبه برآوردهاي خسارات وارد شده و بر روي نحوه تامين و توزيع اعتبارات تبادل نظر صورت گرفت.

وزير كشور در رابطه با پرداخت كمك‌ها و تسهيلات واحدهاي خسارت ديده گفت: از آنجا كه ميزان خرابي واحدهاي مسكوني متفاوت مي‌باشد مقرر شد به منظور تعمير واحدهاي مسكوني در شهرها و روستاها مبلغ 3 ميليون ريال كمك بلا عوض و در شهرها 2 ميليون وام و در روستاها 5/1 ميليون وام بانكي اختصاص يافته و پرداخت گردد.

وي گفت: در زمينه حوادث واحدهايي كه دچار تخريب شده‌اند، 5 ميليون ريال كمك بلاعوض در روستا و شهر پرداخت مي‌گردد و به اين واحدها در روستا 50 ميليون ريال وام و 40 ميليون وام به صورت تسهيلات بانكي اعطاء خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha