• پنجشنبه / ۷ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96100703689
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه علم و صنعت خبر داد؛

عدم پرداخت ۱۳ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها/موافقت رئیس‌جمهور با اختصاص بودجه نوسازی ۹۷

عدم پرداخت ۱۳ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها/موافقت رئیس‌جمهور با اختصاص بودجه نوسازی ۹۷

رئیس دانشگاه علم و صنعت از عدم پرداخت ۱۳ درصد از بودجه جاری دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود گذشت ۱۰ ماه از سال هنوز ۱۳ درصد از بودجه‌ای که باید به دانشگاه‌ها تخصیص پیدا می‌کرد، داده نشده و امیدواریم با توجه به مشکلات مالی این مراکز،تا پایان سال تخصیص 100 درصدی داشته باشیم.

دکتر محمدعلی برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب، گزارشی مختصر از جلسه روسای ۱۳ دانشگاه برتر با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه داد و گفت: عمدتا یک سری مباحثی در حوزه بودجه و مسائل مالی دانشگاه‌ها وجود دارد که نمایندگان مجلس و به‌ خصوص اعضای کمیسیون آموزش عالی باید در جریان این مباحث، کمبودها و مشکلات قرار بگیرند و راهکاری برای رفع آن ارائه دهند.

وی در ادامه کمبود بودجه تجهیزات دانشگاهی را از مهم‌ترین دغدغه‌های این مراکز عنوان کرد و گفت: متاسفانه بودجه‌ای برای خرید تجهیزات مدرن دانشگاه‌ها وجود ندارد و یکی از پیشنهادهای ما،‌ در جلسه کمیسیون آموزش این بود که اعتباری برای نوسازی تجهیزات مدرن به دانشگاه‌ها اختصاص داده شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دستور داده بود تا ۱۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۶ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور تجهیزات دانشگاه‌ها اختصاص داده شود که متاسفانه این رقم تاکنون به دلیل مشکلات مالی دولت محقق نشده است.

دکتر برخورداری تاکید کرد: متاسفانه برای سال آینده بودجه‌ای به منظور نوسازی تجهیزات دانشگاه‌ها در نظر گرفته نشده است و البته درخواست این بودجه اخیرا به رئیس جمهور ارسال و ایشان نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

به گفته وی تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری از دیگر درخواست‌های روسای دانشگاه‌های برتر در کمیسیون آموزش مجلس بود که به دلیل مشکلات بودجه‌ای دولت تاکنون ۱۳ درصد از این بودجه اختصاص داده نشده و امیدواریم این کمبود تا پایان سال جبران شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین قطع پرداخت عوارضی دانشگاه‌ها به شهرداری‌ها را نیز از دیگر پیشنهادات در جلسه روز گذشته در مجلس عنوان کرد و گفت: در گذشته دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض ساخت و ساز به شهرداری‌ها معاف بودند، اما در حال حاضر با وجود مشکلات مالی دانشگاه‌ها موظف به پرداخت این هزینه‌های سنگین هستند.

دکتر برخورداری خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم تبصره‌ها که براساس آن بتوان از یک سری اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های مختلف استفاده کرد، از دیگر پیشنهادات روسای دانشگاه‌های برتر به اعضای کمیسیون آموزش مجلس بود.

وی در پایان یادآور شد: در جلسه روز گذشته با اعضای کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد دادیم حدود پنج ریال از درآمد هر پیامک به بخش آی تی دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کند که امیدواریم این پیشنهادات مطرح شده توسط نمایندگان مجلس محقق شود.

به گزارش ایسنا، جمعی از رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور روز گذشته (دوشنبه ۴دی ماه) با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پاره‌ای از مشکلات مالی حوزه آموزش عالی را مطرح کرده و خواهان توجه نمایندگان به این مشکلات در زمان تصویب بودجه سال ۹۷ شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha