• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032617592
  • خبرنگار : 71567

یک مقام مسئول خبر داد

راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی در سطح مناطق آموزش عالی

راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی در سطح مناطق آموزش عالی

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از راه انداختن کاروان‌های انتخاباتی در سطح مناطق آموزش عالی خبرداد و گفت: به این نحو که اتوبوس یا خودرویی با رنگ و بو و آذین انتخاباتی و همراه با یک تیم رسانه‌ای مستقل و قوی و یک تیم اجرایی در دانشگاه‌های استان یا مناطق آموزش عالی با یک برنامه زمان‌بندی مشخص حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی ذوالفقارزاده با بیان اینکه امسال در شرایطی انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می‌شود که به دلیل شرایط غیرمترقبه ناشی از شهادت رئیس جمهورِ شهید در شرایط ویژه‌تری هستیم، گفت: دانشجویان در این فصل سال درگیر امتحانات پایانی و بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند، لذا باید تدبیر ویژه‌ای اندیشید که فضا و شور انتخابات در این بازه زمانی اندک به گونه‌ای فراهم شود که سبب داغ شدن تنور انتخابات شود.

ذوالفقارزاده ضمن بیان اینکه در برخی از دانشگاه‌ها ایده‌هایی مطرح و حتی عملیاتی شده است، افزود: یکی از ایده‌های اصلی مطرح شده، راه انداختن کاروان‌های انتخاباتی در سطح مناطق آموزش عالی است به این نحو که اتوبوس یا خودرویی با رنگ و بو و آذین انتخاباتی و همراه با یک تیم رسانه‌ای مستقل و قوی و یک تیم اجرایی در دانشگاه‌های استان یا مناطق آموزش عالی با یک برنامه زمان‌بندی مشخص حرکت کنند.

وی در تشریح این طرح عنوان کرد: لازم است در این حرکت انتخاباتی و پس از استقرار خودرو یا اتوبوس انتخاباتی در دانشگاه مقصد، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، مناظره، میزگرد و پرسش و پاسخ در سطح دانشگاهی نیز برگزار شود و اگر برنامه‌ زمان‌بندی حرکت این اتوبوس در اختیار ستادهای انتخاباتی نامزدها هم قرار بگیرد چه بسا آنان نیز خواهان این باشند که در یک تاریخ مشخص خودشان یا نماینده آنها در این برنامه حضور فعالی داشته باشند. چرا که دانشگاه و دانشگاهیان در هر حال پایگاه مهمی برای تعیین سرنوشت کشور است.

وی افزود: البته جنبه رسانه‌ای و بازنمایی این رویداد بسیار حائز اهمیت است و پیشنهاد ما این است که به صورت منطقه‌ای یا استانی با هماهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها از ظرفیت شورای هماهنگی فرهنگی استفاده شود و یک زمان‌بندی برای آن در فضای اجرا دیده شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اعلام حمایت معاونت فرهنگی در پشتیبانی مالی از این رویداد اظهار داشت: باید با هم‌اندیشی این قبیل ایده‌ها را به گونه‌ای تقویت و عملیاتی کرد که در لحظه ورود کاروان‌های انتخاباتی به دانشگاه‌های مد نظر، نامزدهای ریاست جمهوری یا نماینده آنان حضور داشته باشند و در کنار رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه دانشگاه و برگزاری مناظره انتخاباتی یا ایجاد فضای پرسش و تریبون آزاد، مطالبات دانشجویان به عنوان نماینده مردم مطرح شود و حتی این برنامه‌ها با همکاری صدا و سیما پوشش داده شود.

وی هدف و ایده اصلی این طرح را افزایش شور انتخاباتی در سطح منطقه عنوان و بیان کرد: چه بسا بتوان این شور انتخاباتی را از سطح منطقه نیز فراتر برد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف که در شصت و سومین اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم سخن می‌گفت، ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت برگزاری چنین نشست‌هایی ابراز داشت: باید از ظرفیت این دور هم جمع شدن‌ها برای ارتقای فضای مشارکت دانشگاهیان در انتخابات بیشتر بهره برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha