• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98063115679
  • منبع : نمایندگی همدان

ورود 3 هزار و 788 دانش‌آموز کلاس‌اولی به مدارس ملایر

ورود 3 هزار و 788 دانش‌آموز کلاس‌اولی به مدارس ملایر

ایسنا/همدان مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: امروز در سطح این شهرستان 3 هزار و 788 دانش آموز کلاس اولی ورود خود را به مدارس دوره ابتدایی جشن گرفتند.

هادی سلگی در گفت گو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه از این تعداد هزار و 974 دانش آموز پسر و هزار و 814 دانش آموز دختر هستند، افزود: امسال مجموع دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان 21 هزار و 200 نفر است.

وی شمار دانش آموزان امسال شهرستان ملایر را در مقاطع مختلف تحصیلی 37 هزار و 500 نفر اعلام و اظهار کرد: به همت اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ملایر 900 بسته لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت مدارس سطح شهر و روستا اهدا شد.

سلگی هدف از این کار را حمایت از دانش آموزان نیازمند و محروم در مدارس سطح شهر و روستاهای ملایر دانست و گفت: دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور هستند و آینده این جامعه به دست آنها رقم خواهد خورد پس روا نیست هیچ دانش آموزی به علت بی بضاعتی از تحصیل باز بماند بلکه با تقویت ظرفیت ها و حمایت استعدادها در این قشر می توان شاهد موفقیت همه جانبه آنها در آینده بود که با رشد و تعالی، خدمتگزار مردم به ویژه خانواده های محروم باشند.  

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر در ادامه به تقدیر از دانش آموزان برتر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: طی مراسمی با حضور رئیس زندان ها و مسئول انجمن حمایت از زندانیان شهرستان، از دانش آموزان برتر و مادران آنها که تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان ملایر هستند، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

سلگی بیان کرد: حمایت های مادی و معنوی از خانواده های زندانیان که سرپرستان آنها به علت تحمل محکومیت قانونی در زندان به سر می برند، کاری شایسته و به عنوان یک وظیفه انسانی مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه کسب موفقیت در شرایط مناسب و ایده آل کار دشواری نیست بلکه در شرایط سخت و عدم دسترسی به امکانات، رسیدن به موفقیت به مراتب ارزشمندتر می شود، گفت: در این مراسم از دانش آموزانی که در مباحث درسی و مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی، موفق به کسب رتبه برتر شده بودند، با اهدا لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر و تجلیل شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین سپاه ناحیه ملایر در محل آموزش و پرورش ملایر برگزار شد.

وی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس با ماه محرم و هفته دفاع مقدس بیان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس نمایانگر غیرت و تعصب مردم ایران، در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم بوده و بیان و تشریح آن برای دانش آموزان امری ضروری است.

سلگی اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از بارزترین برهه های دلاوری و رشادت ملت ایران است و شهدا بهترین الگوی ایثار، مجاهدت، اخلاق، ایمان، تعهد و ولایت پذیری هستند که تا همیشه همچون نگینی درخشان، در بین حماسه سازان جهان جلوه می کنند.

وی تصریح کرد: بیان مجاهدت با نفس و رشادت و ایثاری که شهدا در زمان دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشتند، می تواند تأثیر ماندگاری بر دانش آموزان گذاشته و آنها را در مقابله با آسیب ها تقویت کند.

سلگی افزود: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری نشست های بصیرتی، محافل انس با قرآن، مسابقات ورزشی، یادواره های شهدا، دیدار باخانواده های رزمندگان دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده های شهدا و ... از جمله ویژه برنامه های اداره آموزش و پرورش ملایر در طول هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha