• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98071309792

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز:

دانشگاه ترسیم کننده مسیر توسعه جامعه است

دانشگاه ترسیم کننده مسیر توسعه جامعه است

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز تاکید کرد که دانشگاه ترسیم کننده مسیر توسعه هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین محمدی شنبه 13 مهر در جمع دانشجویان جدید الورود و اساتید دانشگاه شهید رستمی شیراز گفت: هر کشوری قصد حرکت در مدار توسعه را داشته باشد باید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خود را تقویت کند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت افزایی دانشجویان به عنوان یکی از اساسی‌ترین کارکردهای دانشگاه نسل سوم، گفت: دانشگاه از مهمترین نهادهای تولید معرفت محسوب می‌شود که باید با حساسیت نسبت به مسائل مختلف علمی، سیاسی، مدنی و فرهنگی، سهم موثری در توصیف و تبیین مبانی معرفتی عهده بگیرد.

محمدی گفت: آموزش‌عالی به دلیل ضریب تأثیر بسیار بالای خود در آگاهی بخشی و ارتقای قابلیت‌های مورد نیاز افراد، ظرفیت لازم برای آغاز جنبش توسعه پایدار را دارد.

رئیس دانشگاه شهید رستمی ادامه داد: توسعه جامعه قبل ازتوجه به منابع مالی وفناوری، در گرو سرمایه‌های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و محصول انسان‌های امیدوار و فرهیخته، توانمند و مسئولیت‌پذیر است.

او ادامه داد: بخش بزرگ و اصلی این سرمایه را دانشجویان تشکیل می‌دهند و هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای بگذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه‌های خود آغاز کند و دانشجویان به عنوان موتور توسعه در نوک پیکان این حرکت عظیم قرار دارند.

محمدی به نقش مهم اساتید دانشگاه در بسترسازی رشد و پویایی حرکت دانشجویان اشاره و اضافه کرد: اساتید باید در کنار طرح مباحث تخصصی علمی، موضوعات تربیتی و فرهنگی را به دانشجویان تعلیم دهند.

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز گفت: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش استوار است لذا پژوهش و فناوری برای رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه باید در اولویت قرار گیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha