• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032617829
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس

از کشف دپوی تریاک تا بازداشت مزاحم مسلح

از کشف دپوی تریاک تا بازداشت مزاحم مسلح

ایسنا/فارس کشف دپوی ۱۰۷ کیلوگرم تریاک در خانه‌ای مسکونی، توقیف موتورسیکلت ۱۰ میلیارد ریالی قاچاق و بازداشت مزاحم مسلح از جمله مهم‌ترین خبرهای اعلام‌شده از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان فارس است.

فرمانده انتظامی استان فارس امروز (۲۶ خرداد ماه) از کشف ۱۰۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک خانه مسکونی در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند، فردی مقدار زیادی مواد مخدر را در خانه خود واقع در یکی از محله‌های شیراز دپو کرده است.

سردار رهام بخش حبیبی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، بیان کرد: در بازرسی از خانه، ۱۰۷ کیلوگرم تریاک، سه قبضه اسلحه برنو، پنج‌ تیر و گلوله‌زنی غیرمجاز و ۵۴۰ عدد فشنگ کشف و یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

توقیف موتورسیکلت ۱۰ میلیارد ریالی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: درپی دریافت خبر تردد و ایجاد مزاحمت یک دستگاه موتورسیکلت سنگین بدون پلاک در این شهرستان، ماموران پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی موتورسیکلت را دیدند و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: با توجه به ازدحام جمعیت، راکب متواری شد و تلاش برای بازداشت وی ادامه دارد.

مزاحم مسلح روانه زندان شد

جانشین فرمانده انتظامی فسا گفت: مرد ۳۴ ساله‌ای که با اسلحه به در خانه فردی مراجعه و پس از مزاحمت، شاکی را تهدید کرده بود دستگیر و روانه زندان شد.

محمد رضایی اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ایجاد مزاحمت همراه با تهدید برای مردی در منزلش توسط فردی ناشناس در یکی از محله‌های فسا، ماموران انتظامی در محل حاضر شدند. با حضور به‌موقع پلیس در صحنه، مرد مسلح که غافلگیر شده بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، اختلاف قبلی متهم ۳۴ ساله با خانواده شاکی، انگیزه‌اش برای مزاحمت و تهدید با اسلحه بوده است. 

او با اشاره به اینکه از متهم یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف شد، بیان کرد: پس از تکمیل تحقیقات و اتمام پرونده، متهم روانه دادسرا و از آن طریق به زندان معرفی شد.

بلاگر هنجارشکن دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: بلاگری که در صفحه شخصی خود محتوای هنجارشکنانه به اشتراک می‌گذاشت، توسط پلیس فتا دستگیر شد.

فرهاد آراوند اظهار کرد: ماموران پلیس فتا هنگام رصد شبکه‌های اجتماعی در راستای اجرای طرح شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی، با صفحه‌ای که محتوای هنجارشکنانه به اشتراک گذاشته بود مواجه شدند. ماموران پس از بررسی تخصصی مدیر صفحه را شناسایی و با دستور قضایی او را دستگیر کردند.

وی به انسداد صفحه متهم و معرفی‌اش به دادسرا اشاره کرد و ضمن توصیه به رعایت اخلاق و قانون در فضای مجازی، به کاربران متخلف هشدار داد انجام اقدامات مجرمانه و اشتراک محتوای هنجارشکن در فضای مجازی مورد رصد پلیس فتا قرار دارد و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

توقیف اتوبوس حامل ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف کالای قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی مرودشت حین ایست و بازرسی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرشید زینلی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گیربکس خودرو سنگین خارجی قاچاق کشف شد، اظهار کرد: ارزش کالای مکشوفه برابر نظر کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha