• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071511137
  • خبرنگار : 50204

در ۶ ماهه سال جاری؛

21.5 هکتار گلخانه به مجموع فضای گلخانه ای استان مرکزی اضافه شد

21.5 هکتار گلخانه به مجموع فضای گلخانه ای استان مرکزی اضافه شد

ایسنا/مرکزی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سهم استان مرکزی از ساخت و تاسیس 5 هزار و 800 هکتار گلخانه در سطح کشور، 70 هکتار تا پایان سال بوده که تا به امروز 21.5 هکتار گلخانه در استان ساخته شده است.

علی اصغر زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در استان مرکزی 470 هکتار گلخانه گل و گیاهان زینتی و 165 هکتار گلخانه سبزی و صیفی وجود دارد. در راستای توسعه گلخانه‌ها امسال قرار است 70 هکتار به این گلخانه‌ها افزوده شود که تا به امروز 21.5 هکتار گلخانه در استان احداث شده است.

وی افزود: از مجموع گلخانه‌های احداث شده، برخی خوداجرایی بوده و برخی تسهیلات دریافت کرده‌اند و پیش بینی ما بر این است که تا پایان سال 70 هکتار سهم استان، محقق شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: علیرغم اینکه به صورت استاندارد برای ساخت هر مترمربع گلخانه‌ به 250 هزار تومان و برای هر هکتار تا سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در حال حاضر هیچگونه مشکل اعتبار و پرداخت تسهیلاتی در استان وجود ندارد.

زارعی بیان کرد: تسهیلات گلخانه‌ای در سطح کشور و استان مرکزی به صورت نامحدود ارائه شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. این تسهیلات در مناطق برخوردار با نرخ 9 درصد و در مناطق غیر برخوردار با نرخ 7 درصد ارائه می‌شود، افراد می‌توانند برای تاسیس گلخانه با آورده 20 درصدی از 80 درصد تسهیلات بانکی استفاده کنند، مدت بازپرداخت تسهیلات نیز 7 ساله است.

وی ادامه داد: به ازای هرهکتار گلخانه 12 نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود که این شغل های ایجاد شده دائمی بوده و فصلی نیست.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: عمده محصولات تولید شده در استان به خارج استان و خارج از کشور صادر می‌شود به گونه‌ای که در رابطه با گل و گیاهان زینتی و همچنین گیاهان گلدانی رتبه سوم کشوری متعلق به استان مرکزی است.

زارعی گفت: کشورهای مقصد تولید گل و گیاهان زینتی استان، کشورهای مثل عراق، افغانستان، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس، هلند و دیگر کشورهای اروپایی و کشورهای مقصد محصولات صیفی و سبزی استان نیز کشورهایی مثل عراق، افغانستان و روسیه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha