• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071511775
  • خبرنگار : 50203

رییس پیام نور استان مرکزی عنوان کرد:

روند صعودی پذیرش دانشجو در پیام نور اراک/ پذیرش مان بر اساس نیاز استان نیست

روند صعودی پذیرش دانشجو در پیام نور اراک/ پذیرش مان بر اساس نیاز استان نیست

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اراک گفت: روند پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز اراک در مدت ۳ سال گذشته همواره صعودی بوده است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ملکی راد در نشستی با اصحاب رسانه استان مرکزی، با تاکید بر اینکه ثبت نام حضوری و غیر حضوری پذیرفته شدگان این دانشگاه تا روز ۱۸ مهرماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: خوشبختانه علیرغم مشکلاتی که اکثر دانشگاه های کشور و علی الخصوص دانشگاه پیام نور طی چند سال گذشته در همه زمینه ها با آن مواجه بوده اند، اعتماد مردم نسبت به دانشگاه پیام نور افزایش یافته و تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: افزایش تقاضای داوطلبان دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید بار مسئولیت ما را سنگین تر کرده است و موظفیم نسبت به سال گذشته خدمات و امکانات بیشتر و با کیفیت تری را در اختیار دانشجویان قرار دهیم. دانشگاه پیام نور به نسبت سایر دانشگاه های کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و هنوز هم بالای ۳۰ درصد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

ملکی راد بیان کرد: خوشبختانه ما توانسته ایم جایگاه خود را در موقعیت های مختلف شغلی، تحصیلی، اداری و خدمت رسانی به جامعه در کشور تثبیت کنیم و در حال حاضر در مجموع در سطح کشور از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم و در برخی از حوزه های دانشگاهی توانسته ایم خود را در زمره چند دانشگاه اول کشور قرار دهیم.

وی با اشاره به وام هایی که در سال تحصیلی جدید در اختیار دانشجویان قرار داده می شود، افزود: در حال حاضر امکان دریافت وام برای تمام دانشجویان این دانشگاه از بانک مهر ایرانیان، بانک انصار، بنیاد علوی و صندوق رفاه دانشجویان وجود دارد که به طور متوسط در قبال دریافت این وام ها ۱.۴ درصد سود از مقاضیان اخذ می شود. با این اقدام دیگر هیچ یک از دانشجویان در پرداخت شهریه دانشگاه با مشکلی مواجه نمی شوند و می توانند بدون دغدغه مالی به تحصیل خود در دانشگاه ادامه دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اراک با تاکید بر اینکه در تمام مراکز استان زیر ساخت های لازم به منظور تحقق شعار "دانشگاه پیام نور، همه جا و برای همه کس" فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ مرکز این دانشگاه در سطح کشور فعال است که از این تعداد ۱۳ مرکز در استان مرکزی قرار دارند. دانشگاه پیام نور در هر نقطه ای که ظرفیتی وجود داشته، مرکز خود را تأسیس کرده و با این اقدام توانسته امکان تحصیلات تکمیلی را برای بسیاری از اقشار جامعه، علی الخصوص بانوان در نبود سایر دانشگاه ها در این مناطق به وجود بیاورد.

ملکی راد با بیان اینکه روند پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز اراک در مدت ۳ سال گذشته همواره صعودی بوده است، گفت: از آنجاکه دیگر فرصت کافی برای تجهیز و راه اندازی مراکز کارگاهی و آزمایشگاهی جدید در دانشگاه وجود ندارد، سعی داریم با تعاملات و امضای تفاهم نامه های دوطرفه با دانشگاه های دیگر استان، امکانات آموزشی و کارگاهی خود را به اشتراک بگذاریم و از این طریق امکانات بیشتری را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه رشته های حسابداری، حقوق، روانشناسی و صنایع غذایی بیشترین اقبال را در میان پذیرفته شدگان داشته اند، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر امکان راه اندازی رشته در مقطع دکتری به جز یک رشته در دانشگاه پیام نور استان به دلیل فقدان زیر ساخت ها وجود ندارد، اما در مقطع کارشناسی ارشد بسترهای لازم برای راه اندازی رشته های جدید فراهم شده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اراک در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر می توان این دانشگاه را دانشگاهی کارآفرین نامید یا خیر؟ تصریح کرد: ما همین که روی ریل کارآفرینی و تداوم فعالیت های پژوهشی خود باشیم کفایت می کند؛ در سال گذشته ۷ دانشگاه کشور موفق به اخذ مجوز تأسیس مراکز رشد و واحدهای فناور شدند که خوشبختانه دانشگاه پیام نور مرکز اراک هم در جمع این دانشگاه ها قرار داشت و توانست مجوز تسهیل گری پوشاک کشور را اخذ کند. ما در حال حاضر موفق شده ایم با سازمان فنی و حرفه ای استان و برخی از کارفرمایان به تفاهماتی دست پیدا کنیم و در صدد هستیم تا در کنار بحث آموزش و دروس تئوری، امکان مهارت افزایی و فراگیری علوم عملی را هم برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی بکارگیری فارغ التحصیلان این دانشگاه در صنعت و بازار کار را از اهداف دانشگاه در حوزه آموزش و مهارت افزایی عنوان کرد و افزود: خرسندیم که تحقق این هدف در دانشگاه پیام نور مرکز اراک و سایر واحدهای شهرستان ها در مدت اخیر سرعت گرفته است و امیدواریم با وجود پتانسیل های خوب دانشگاه در سطح استان از جمله ۴ هزار عضو هیأت علمی، ۱۰ هزار کارمند و ۴۰۰ هزار دانشجو بتوانیم مهارت آموزی را به عنوان اصلی ترین دغدغه دانشگاه، در سطح خوبی به دانشجویان آموزش دهیم.

ملکی راد با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در رشته های مختلف دانشگاه پیام نور استان بر اساس نیاز بازار استان نیست، اضافه کرد: متاسفانه تعریف رشته بر اساس نیاز جامعه هنوز در دانشگاه های کشور به خوبی جا نیفتاده است و اگر بتوانیم در استان مرکزی این مهم را برای اولین بار شروع کنیم، می توانیم از این پس دانشجویان خود را بر اساس نیازهای صنعت و جامعه تربیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور استان در پرداخت حق الزحمه و حقوق اساتید و کارمندان خود از همه دانشگاه های استان بهتر عمل کرده است و از این حیث با مشکل مالی چندانی مواجه نیست، گفت: ما در تلاش هستیم با استفاده از همه ظرفیت های خود برای دانشگاه درآمدزایی کنیم و در این راستا برخی از اماکن آموزشی بلااستفاده خود را به منظور ارائه خدمات آموزشی در اختیار سایر دستگاه های استان گذاشته ایم. این اماکن متعلق به دولت و بیت المال هستند و رها کردن آنها موجب تخریبشان می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اراک بر لزوم تجاری سازی مقالات تولیدی در دانشگاه ها و افزایش ارتباط جوامع علمی استان با صنایع تاکید کرد و افزود: دانشگاه پیام نور استان در حوزه تولید مقالات علمی وضعیت بسیار خوبی دارد و تنها باید با تسهیل مسیر تجاری سازی این مقالات، ایده ها و نوآوری های علمی را وارد بخش صنعت و تجاری سازی کرد.

به گزارش ایسنا، معاون اجرایی و آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز اراک نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه ما این افتخار را داریم که توانسته ایم با فراهم کردن شرایط تحصیل ارزان و کم هزینه، بسترهای لازم را برای ادامه تحصیل همه اقشار مردم، بویژه افراد ضعیف فراهم کنیم و همین طور توانسته ایم با ایجاد فرصت مناسب برای شاغلینی که به دلیل مشغله کاری امکان حضور فیزیکی در کلاس های درس را ندارند، شرایط لازم را برای ادامه تحصیل آنان هم مهیا کنیم.

بستاکی با تاکید بر اینکه دانشجویان می توانند با دریافت وام های دانشجویی، تمام هزینه شهریه خود را به سهولت پرداخت کنند، گفت: از این پس شرایط مهمانی و انتقالی دائم از ترم اول برای دانشجویان فراهم است و غالبا بالای ۹۰ درصد از این درخواست ها توسط سیستم دانشگاه پذیرفته می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور مرکز اراک ۹۵ رشته و گرایش در مقطع کارشناسی در رشته های علوم فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی دارد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۶ رشته تحصیلی را در قالب ۱۶ گرایش در سبد انتخابی دانشجویان قرار داده است. هم اکنون این دانشگاه در حدود ۴ هزار دانشجو دارد و سال جاری نیز در رشته های دارای آزمون تعداد ۱۲۱ دانشجو در ۳ رشته صنایع غذایی، حسابداری و روانشناسی جذب کرده است.

معاون اجرایی و آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز اراک ادامه داد: پذیرش بدون آزمون این دانشگاه تقریبا شامل همه رشته ها می شود که تا این لحظه از مجموع ۱۲۹۶ نفر پذیرفته شده، تعداد ۴۰۰ نفر ثبت نام خود را به صورت نهایی انجام داده اند. ثبت نام دانشگاه تا روز ۱۸ مهرماه ادامه دارد و تعداد متقاضیان این دانشگاه تا پایان این روز دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha