• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98073022230
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد:

توجه به شهرستان‌ها؛ راهی برای توسعه ورزش‌ سه‌گانه

توجه به شهرستان‌ها؛ راهی برای توسعه ورزش‌ سه‌گانه

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: یکی از راه‌های توسعه ورزش، توجه به شهرستان‌ها است.

به گزارش ایسنا، علی خلیلی ظهر امروز در مجمع سالیانه هیئت ورزش‌ سه‌گانه استان زنجان، اظهار کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق در استان، این ورزش را فرهنگ‌سازی، توسعه و استعدادیابی کرد و در حال حاضر به لحاظ تعداد مربیان و دوره‌های ورزشی برای استان که قطبی برای این رشته در نظر گرفته می‌شود، کم بوده و بهتر است حداقل سه مربی در استان حضور داشته باشد.

این مسئول خواستار مربی فعال بانوان شد و ادامه داد: افزایش تعداد دوره‌های آموزشی و داوران تاثیر بسیاری در توسعه این ورزش در استان دارد که البته در توسعه باید آموزش بیش ار هر چیزی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ورزشکاران و بازنشسته‌های ورزش به سمت دوره‌های مربی‌گری بیایند تا تعداد مربی در استان افزایش یابد. همچنین آموزش داوران نیز اهمیت بالایی دارد و برای استعدادیابی در استان‌ها نیاز به مربی داریم و فقط در دو شهرستان مربی وجود دارد.

خلیلی، خواستار فعال شدن هیئت شهرستان‌ها شد و تصریح کرد: باید توجه بیشتری معطوف به شهرستان‌ها شود و یکی از راه‌های توسعه ورزش، توجه به شهرستان‌ها است و برای برگزاری مسابقات قهرمانی استانی، باید از ظرفیت شهرستان‌ها استفاده کرد تا بتوان استعدادهای برتر شناسایی و اگر اینگونه نشود، خلاء در مسابقات احساس می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان یادآور شد: آشنا شدن مردم با انواع ورزش‌ها توسعه آن ورزش را به همراه دارد و فرهنگ‌سازی و همگانی شدن ورزش نیز از جمله اهدافی است که توسعه ورزش آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در زنجان، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت مناسبی برای میزبانی دارد و نسبت به میزبانی کم‌هزینه‌تر است و جای‌گیری جغرافیایی استان نیز عاملی برای استقبال ورزشکاران از مسابقات است؛ چراکه زنجان در شعاع ۴۰۰ کیلومتری بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور است و به بیش از ۱۰ استان به صورت زمینی راه ارتباطی سهل‌الوصول وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴۵ مسابقه کشوری را میزبان بودیم و در این مدت تراکم مسابقات در زنجان وجود داشت که این خود دلیلی برای استقبال ورزشکاران از مسابقات کشوری که در استان زنجان برگزار می‌شود، است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha