محمدهادی مهدینیا، امروز در افتتاحیه ایستگاه الندشت قطار شهری مشهد در محل این ایستگاه، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر پنجم از ابتداء شروع کار خود در سال 96 یکی از اولویتهای اصلی خود را ادامه پروژههای بزرگی همچون قطارشهری قرار داد؛ زیرا این امر منجر به زیستپذیری بیشتر مردم خواهد شد.
وی افزود: نگاه شورای پنجم به پروژه قطار شهری فارغ از نگاه جناحی و سیاسی و فنی بوده است. بعد از سال 96 یک شوک ارزی به بازار وارد شد که منجر به افزایش سه برابری هزینه قطارشهری شد، اما این امر سبب نشد که شورای پنجم حتی در رابطه با این موضع مصلحتاندیشی کند، بلکه ادامه توسعه خطوط قطارشهری را در دستور کار خود قرار داد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد، بیان کرد: مقایسه وضعیت قطارشهری مشهد با سایر شهرها مبین این موضوع است و خواهشمندم دوستان این وضعیت را مقایسه کنند. پروژههایی همچون قطارشهری و پروژههای ملی همچون اسکلت بدن انسان است، اگر توسعههای آینده مبتنیبر حملونقل پاک و ریلی نباشد، هرچه در آینده از طریق پروژههای نرمافزاری مردم را به استفاده از حملونقل پاک ترغیب کنیم، امکانپذیر نخواهد بود.
مهدینیا خاطرنشان کرد: در فرآیند طراحی و اجرای طرحهای تفضیلی باید به حوزه حملونقل نگاه ویژه داشته باشیم. در پایان از دولت درخواست میکنیم که در حوزه اوراق مشارکت همچون گذشته به ما کمک کند.
انتهای پیام
نظرات