• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98090402174
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی:

آذربایجان ظرفیت بالایی در اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی دارد

آذربایجان ظرفیت بالایی در اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی گفت: استقبال گسترده مردم از نمایشگاه های کتاب و مطبوعات نشان از ظرفیت بالای استان برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی دارد.

محمد محمدپور در هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان به اذعان کارشناسان با موفقیت همراه بود.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کشور شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز همه ساله با استقبال گسترده مردم استان های شمال غرب کشور همراه است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب و مطبوعات امسال یک حماسه‌ِ فرهنگی از جانب مردم بوده است، افزود: امسال حدود یک میلیون نفر از این دو نمایشگاه بازدید کردند که در نوع خود کم‌نظیر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به فروش هشت و نیم میلیارد تومانی کتاب در نمایشگاه کتاب سال پیش اشاره کرد و گفت: این رقم در هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز به 12میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این‌که بیش از ۵۰ برنامه شاخص فرهنگی، هنری و رسانه‌ای همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان اجرا شد، افزود: استقبال گسترده مردم از این رویداد نشان از ظرفیت بالای استان برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی است.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان امسال بر خلاف دوره‌های گذشته با خلاقیت و ابتکار عمل ویژه‌ای اجرایی شد، افزود: این نمایشگاه به همت خانه مطبوعات استان و همکاری دیگر تشکل‌های رسانه‌ای اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش، خواستار توجه و بهره‌مندی از راهکارهای فرهنگی و هنری در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب شد و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت های موجود فرهنگی امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با حضور اعضای این شورا در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha