• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98121310797
  • خبرنگار : 71624

جمعی از استادان و کارمندان در نامه‌ای به دکتر ولایتی مطرح کردند

درخواست رفع برخی "تبعیض‌ها" در دانشگاه آزاد

درخواست رفع برخی "تبعیض‌ها" در دانشگاه آزاد
عکس آرشیوی است

جمعی از استادان و کارمندان دانشگاه آزاد در نامه‌ای به رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رفع برخی "تبعیض‌ها" شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از استادان و کارمندان دانشگاه آزاد در نامه‌ای به دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد خواستار رسیدگی به برخی امور صنفی شدند. در بخش‌هایی از این نامه آمده است:«فاصله میان دریافتی ماهیانه‌ی ابواب جمعی این دانشگاه و کارکنان محترم دولت به حدی زیاد شده که جبران آن به سادگی ممکن نیست و فقط همتی مضاعف و متفاوت از آنچه تاکنون دیده‌ایم می‌تواند آن را رفع کند.»

در بخش دیگری از این نامه به تفاوت دریافتی حقوق ماهیانه استادان و کارمندان در دانشگاه آزاد با دیگر موسسات آموزشی اشاره شده و آمده است:« سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف با توجه به گرانی و تورم غیر قابل انتظار در سال جاری، از همین اسفند ماه به چاره‌جویی افتاده و جدا از افزایش حقوق در ابتدای سال آتی، افزایشی دیگر در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در احکام کارکنان خود اعمال کرده‌اند، در حالی که سیاست‌گذاران دانشگاه آزاد از این مهم غافل مانده‌اند.»

نویسندگان این نامه با طرح این پرسش که مبنای تبعیض مذکور چیست در بخش دیگری از نامه خود خطاب به دکتر ولایتی آورده‌اند:« نویسندگان این نامه بی‌صبرانه منتظر اقدامات عملی آن مقام محترم در رفع تبعیض‌های پیش‌گفته و جبران عقب‌افتادگی احکام حقوقی از همتایان خود در سایر موسسات عالی آن هم به نحوی که شایسته‌ی بزرگ‌ترین نهاد آموزشی کشور است، می‌باشند. امید آن که با رسیدگی به معیشت محقرانه‌ی استادان و کارمندان، شرایط برای ادامه‌ی فعالیت علمی و پژوهشی فرهیختگان تلاشگر دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۵ ۰۸:۵۸

بانظردوستان موافقم.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۵ ۱۴:۵۳

تعداد ساعات کار هیات علمی آزاد زیاد هستو حقوقش پایینترین حقوق بین هیات علمی تمام دانشگاهها فقط ماهی ۴ الی ۶ میلیون. ۱. ساعات تدریس را طبق بخشنامه وزارت علوم کاهش دهید ۲. افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم و افزایش وزارتهای مختلف ۳. عدم جذب هیات علمی جدید با توجه به مشکلات کارمندان.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۱ ۲۰:۳۷

بنده دکترای ریاضی با ۱۵ سال سابقه هستم با بهترین معدل ولی حقوق برادرم که کارمند ساده ۸ سال سابقه هست با حقوق من برابر است خنده دار نیست. این هم از وضعیت معیشتی اسفبار هیات علمی دانشگاه آزاد.